Corpul ceresc care a reușit, cu ajutorul tabloidelor, să înspăimânte destulă lume în ultimii ani, a trecut astăzi la o distanță de 14,48 de milioane de kilometri de Terra. Departe de a vesti vreo apocalipsă, așa cum este obiceiul multor publicații mioritice, noi ne vom mulțumi să spunem că fenomenul este unul extrem de interesant pentru astronomii din toată lumea.

Apophis va mai trece pe lângă noi în anul 2029, apoi în 2036, anul 2029 fiind și cel în care se va apropia la doar 30.000 de kilometri de Terra, însă șansele ca el să lovească planeta noastră, fie în 2029, fie 2036, sunt de cel mult 1 la un milion, anunță experții NASA. Isteria provocată în mass-media de posibila ciocnire a asteroidului cu Terra se datorează unei erori de calcul realizată în anul 2004, anul în care a fost identificat corpul ceresc, datele de atunci arătând o șansă de 1 din 45 ca el să lovească Pământul. Ulterior, calculele mult mai exacte au înlăturat orice amenințare.

Așa că, atunci când cu siguranță veți vedea titluri amenințătoare, fiți liniștiți! Nu este decât o strategie tabloidă de a crește tirajele.