O bacterie modificată genetic transformă CO2 în energie. Biologii de la Universitatea Harvard au modificat genetic o bacterie, care poate extrage dioxidul de carbon din aer, transformându-l în energie. Deși acest lucru nu ne va rezolva peste noapte problema excesului de CO2 atmosferic, ar putea contribui la prezervarea rezervelor de combustibili fosili ale planetei.

Mai exact, bacteria a fost modificată astfel încât să absoarbă hidrogenul și dioxidul de carbon și să le transforme în combustibili pe bază de alcool: isopropanol, isobutanol, isopentanol. Toate acestea pot fi arse direct.

Scopul este de a obține un nivel semnificativ de eficiență care să îl depășească pe cel al plantelor. Iar luna aceasta, cercetătorii implicați în proiect chiar au anunțat că bacteria mai poate de asemenea și să transforme lumina solară în energie de 10 ori mai eficient decât plantele.

Bacteria modificată se numește Ralston eutropha și transformă hidrogenul și CO2 în adenozin trifosfat (ATP), prin introducerea unor gene care permit ATP să devină combustibil alcoolic. Aplicațiile practice de a produce energie ale unei bacterii care poate respira dioxid de carbon sunt, practic, nelimitate.