Astronomii au „încoronat” spectaculoasa galaxie spiralată NGC 6872 drept cea mai voluminoasă galaxie de acest fel cunoscută în Universul descoperit, pe baza datelor arhivate în cadrul misiunii NASA Galaxy Evolution Explorer (GALEX).

Analizând distribuirea energiei prin măsurarea lungimii de undă, echipa a descoperit un tipar chronologic stelar distinct în cele două brațe spiralate principale ale galaxiei în cauză. Cele mai tinere stele par a se afla în capătul îndepărtat al brațului nord-vestic, „îmbătrânind” progresiv pe măsură ce se apropie de centrul galaxiei.

Oamenii de știință nu au identificat niciun semn al unei geneze stelare recente analizând galaxia NGC 6872, ceea ce îi face să creadă că aceasta s-a format cu cel puțin câteva miliarde de ani în urmă.

„Înțelegând structura și dinamica sistemelor interconectate apropiate asemenea acestuia, ne aduce cu un pas mai aproape de poziționarea acestor evenimente în contextele cosmologice potrivite, ceea ce pavează drumul către decodificarea comportamentelor pe care le întâlnim în sisteme mai tinere și mai îndepărtate”, susține membrul echipei Eli Dwek.

Credit foto: NASA’s Goddard Space Flight Center, after C. Horellou (Onsala Space Observatory) și B. Koribalski (ATNF)