Un nou studiu al cercetătorilor Universităţii California, din San Francisco, indică faptul că în lupta împotriva grăsimii, chiar celulele grase ale unei persoane pot fi reprogramate astfel încât să ardă calorii.

În timpul unui experiment pe şoareci, efectuat pentru testarea unui medicament împotriva diabetului, echipa de cercetători a descoperit o proteină, numită PRDM16, ce se regăseşte atât la oameni, cât şi la şoareci, care converteşte celulele de grăsime albă (de depozitare de calorii, numită şi grăsime rea) în celule de grăsime maro (grăsime bună), care ard calorii.

Savanţii cred că grăsimea maro a apărut şi evoluat ca un sistem de protecţie împotriva frigului, la „mamiferele cu sânge cald” (endoterme). La acestea, grăsimea maro arde acizii graşi, încălzind astfel sângele şi, prin urmare, corpul.

Descoperirea proteinei PRDM16 poate revoluţiona industria medicamentelor împotriva obezităţii. În timp ce majoritatea acestor medicamente conţin compuşi care ori reduc apetitul ori blochează depozitarea grăsimii, noile medicamente ar creşte consumul energetic, potrivit dr. Shingo Kajimura, coordonatorul studiului.

Pentru realizarea unor astfel de medicamente însă este necesar ca în viitor oamenii de ştiinţă să reuşească stabilizarea proteinei PRDM16.