Cercetătorii Universităţii din Edinburgh, Scoţia, au descoperit rolul genei numită Katnal1 în maturizarea spermatozoizilor. Descoperirea poate duce la dezvoltarea unui nou sistem de contracepţie masculină, care să fie utilizată în locul celei bazate pe controlul producţiei de hormoni.

Studiul cercetătorilor Universităţii din Edinburgh, publicat în PLoS Genetics, demonstrează rolul genei Katnal1 în maturizarea spermatozoizilor şi încearcă regularizarea acestei gene, pentru dezvoltarea unor noi medicamente contraceptive. Cercetarea s-ar putea dovedi totodată utilă şi în tratarea cazurilor de infertilitate, datorate disfuncţionalităţilor acestei gene, care împiedică dezvoltarea spermei.

Mijloacele contraceptive bazate pe controlul producţiei de hormoni pot avea o multitudine de efecte secundare, mai mult sau mai puţin periculoase.

Cel mai important aspect este faptul că efectele unui medicament care să regleze activitatea genei Katnal1 pot fi reversibile, această genă afectând spermatozoizii aflaţi în stadiile finale de dezvoltare.

Studiu