Acasă CORP & MINTE

CORP & MINTE

În această categorie Corp & Minte puteți citi știri, articole și analize care abordează sferele medicinii generale și alternative, ale cercetării din genetică, ale neuroștiințelor, ale tehnologiilor și materialelor avansate cu aplicații directe în sectorul medical, dar și sfaturi și recomandări de menținere și îmbunătățire a condiției fizice și a stării generale de sănătate. În secolul XXI, domeniul medical înregistrează o evoluție galopantă, de la noi remedii împotriva unor boli extrem de grave (cancer, SIDA, etc.) până la tehnologii inovative (celule stem, editare genetică, etc.), menite a ne îmbunătăți sănătatea și a ne prelungi viața într-un mod nemaiîntâlnit până acum în istoria omenirii. Totodată, cercetătorii fac pași mari în direcția înțelegerii funcționării corpului uman, a organelor și relațiilor dintre ele, precum și a modului de funcționare și de control a creierului. Sunt lucruri care nu ajută doar la găsirea unor modalități mai eficiente de asigurare a sănătății fizice și mentale, ci și elemente esențiale care vor ajuta la evoluția speciei umane. Evoluție care va merge mână în mână cu noile descoperiri din domeniul nanotehnologiei și roboticii, care se speră că vor contribui la îmbunătățirea pe toate planurile a speciei umane, dar și a celorlalte viețuitoare de pe Pământ. În plus, s-ar putea ca Omul 2.0 să fie mult mai pregătit și adaptat pentru călătoriile în spațiu, medicina spațială fiind o știință la începuturi.

Vezi în continuare toate materialele din categoria CORP & MINTE

suitX Phoenix este cel mai accesibil exoschelet

video
Exoscheletul reprezintă cea mai mare speranță de mobilitate pentru persoanele cu dizabilități fizice. Practic, acesta readuce persoana la o postură bipedă, mult mai avantajoasă...

„Mini-creierele” artificiale ar putea înlocui experimentele cu animale

mini creier
Savanții de la Johns Hopkins University, din SUA, au dezvoltat în laborator „mini-creiere” parțial funcționale, crescute din celule umane. Aceste mici replici le vor...

Oxitocina ar putea contribui la construirea relațiilor pe termen lung

Potrivit celor mai recente cercetări neurologice, se pare că, pentru o poveste de dragoste durabilă între doi oameni, vârfurile săgeților pe care Cupidon le înfige în aceștia atunci când le intersectează drumurile ar trebui să fie bine înumuiate în oxitocină.

Cu stomacul gol și inima sănătoasă

Un studiu realizat de cercetătorii de la Intermountain Medical Center Heart Institute, prezentat în cadrul American College of Cardiology, desfășurat la New Orleans, în Statele Unite, a scos în evidență un beneficiu pentru sănătate, mai précis pentru sănătatea inimii, produs de obiceiul de a posti periodic.

Un test de sânge poate indica sexul fetusului la numai șapte...

Un nou test de sânge poate determina sexul unui intrauterin după numai șapte săptămâni de sarcină. Potrivit specialiștilor, rezultatele sunt  extrem de precise dacă examinarea se desfășoară corect.

O pilulă inteligentă va transmite imagini HD din interiorul corpurilor noastre

O echipă formată din oameni de știință de la Spitalul Universitar Oslo, de la Universitatea din Oslo, de la Universitatea Norvegiană pentru Știință și Tehnologie, de la Stabilimentul Norvegian pentru Cercetare în Apărare și de la alte 22 de instituții, a pus bazele unui proiect numit Melody, care propune ca următoarea generație de camere inteligente tip pilulă să poată transmite imagini video HD din tracturile digestive ale oamenilor.

Un potenţial tratament viitor contra infertilităţii: crearea unei infinităţi de ovule

Un studiu al cercetătorilor americani, publicat în revista Nature Medicine, relevă posibilitatea creării unei rezerve nelimitate de ovule umane, în scopul combaterii infertilităţii, cu ajutorul celulelor stem.

Medicamentul derivat dintr-o plantă toxică ucide celulele canceroase

Un medicament experimental derivat dintr-o buruiană otrăvitoare poate circula inofensiv prin fluxul sanguin uman, până când detectează celule canceroase și le neutralizează.

Cercetătorii au identificat un nou tip de celule stem

Biologii de la Universitatea din California în San Francisco (UCSF), coordonați de Somudutta Roy, au descoperit un nou tip de celulă stem intitulată „celulă somatică pluripotentă endogenă” (ePSC).

O femeie poate vedea pentru prima oară în 13 ani, cu...

video

Carmen Torres, o femeie nevăzătoare în vârstă de 58 de ani din SUA, a devenit prima persoană din Florida cu un implant de ochi bionic. Dispozitivul îi permite, pentru prima oară în 13 ani, să vadă lumina și să distingă forme simple, urmând ca, prin antrenament, să observe din ce în ce mai multe detalii din lumea înconjurătoare.

Cele mai noi subiecte