Acasă CORP & MINTE

CORP & MINTE

În această categorie Corp & Minte puteți citi știri, articole și analize care abordează sferele medicinii generale și alternative, ale cercetării din genetică, ale neuroștiințelor, ale tehnologiilor și materialelor avansate cu aplicații directe în sectorul medical, dar și sfaturi și recomandări de menținere și îmbunătățire a condiției fizice și a stării generale de sănătate.

În secolul XXI, domeniul medical înregistrează o evoluție galopantă, de la noi remedii împotriva unor boli extrem de grave (cancer, SIDA, etc.) până la tehnologii inovative (celule stem, editare genetică, etc.), menite a ne îmbunătăți sănătatea și a ne prelungi viața într-un mod nemaiîntâlnit până acum în istoria omenirii.

Totodată, cercetătorii fac pași mari în direcția înțelegerii funcționării corpului uman, a organelor și relațiilor dintre ele, precum și a modului de funcționare și de control a creierului. Sunt lucruri care nu ajută doar la găsirea unor modalități mai eficiente de asigurare a sănătății fizice și mentale, ci și elemente esențiale care vor ajuta la evoluția speciei umane. Evoluție care va merge mână în mână cu noile descoperiri din domeniul nanotehnologiei și roboticii, care se speră că vor contribui la îmbunătățirea pe toate planurile a speciei umane, dar și a celorlalte viețuitoare de pe Pământ. În plus, s-ar putea ca Omul 2.0 să fie mult mai pregătit și adaptat pentru călătoriile în spațiu, medicina spațială fiind o știință la începuturi.

Vezi în continuare toate materialele din categoria
CORP & MINTE

După mingile de fotbal, și pantofii adidas pleacă în spațiu

Mingi de fotbal testate de astronauti in spatiu
adidas și ISS National Lab au semnat un parteneriat care urmărește inovația produselor destinate sportului, sustenabilitatea și performanța umanăParteneriatul marchează prima testare...

O genă cu două fețe

O genă implicată în obezitate ar putea fi responsabilă și de amplificarea efectelor pozitive ale acizilor grași Omega 3. Mecanismul de acțiune al genei respective a fost studiat de o echipă de cercetători condusă de Jose Ordovas de la „Human Nutrition Research Centre on Aging” din Boston, care l-a explicat într-un articol apărut în revista „Plos One”.

Misterul evoluționist al orgasmului feminin se adâncește

După 40 de ani de dezbateri, biologii evoluționiști nu au ajuns încă la un consens în privința rațiunii orgasmului feminin. Nu s-a stabilit exact dacă această funcție a femeilor a evoluat pentru a le oferi acestora un impuls în sensul reproducerii, sau dacă este pur și simplu un subprodus al evoluției orgasmului masculin. Un nou studiu, cu 10.000 de gemeni și frați, sau surori, în rolurile principale, a încercat să facă lumină în acest sens

A fost fotografiat creierul în timp ce învață

Oamenii de știință au fotografiat creierul „în acțiune”, în timp ce ce învață lucruri noi, și au descoperit că acesta se modifică creându-și niște circuite în toată puterea cuvântului, prin care „călătoresc” amintirile.

Au fost descoperite noi mutații genetice implicate în autism

Patru studii, apărute în revistele Neuron și  Science Translational Medicine, au adaugat noi mutații genetice pe lista celor implicate în Tulburările de spectru autist (TSA), ansamblul patologiilor cunoscute sub denumirea generică de autism.

O pastilă va putea vindeca depresia, mărind creierul

Potrivit specialiștilor, depresia, schizofrenia și demența degenerativă de tip Alzheimer au toate în comun, probabil, un hipocamp micșorat. Acum, un medicament nou, care a început să fie testat recent pe oameni, promite să readucă la dimensiuni normale acea parte a creierului.

Tu cât de Neanderthalian ești?

Deși oamenii de Neanderthal – o specie umană cu creierele, musculatura și osatura mai dezvoltate decât cele ale omului modern – au dispărut cu aproape 30.000 de ani în urmă, testele genetice demonstrează că ADN-ul lor supraviețuiește și astăzi în genele tuturor reprezentanților speciei Homo sapiens sapiens care nu sunt africani, Homo neandertalensis populând vreme de sute de mii de ani teritoriile Europei și ale Asiei de azi.

Discurile spinale crescute din celule ar putea rezolva orice probleme ale...

Cercetătorii Universității Cornell au creat, prin intermediul bioingineriei, discuri intervertebrale sintetice și le-au implantat în șoareci. Implanturile s-au dovedit la fel de eficiente ca efect de amortizare precum discurile autentice, chiar îmbunătățindu-se cu vârsta prin creșterea de noi celule și aderând la vertebrele învecinate.

Ce facem cu bacteriile imune la antibiotice?

Oamenii de știință derulează cercetări intense cu privire la problema tot mai stringentă a bacteriilor rezistente la tratamente medicamentoase. Recent, astfel de cercetători au descoperit în peștera Lachuguilla, din New Mexico, câteva bacterii noi care i-ar putea ajuta în demersul lor.

Plasticul, folosit pentru înlocuirea și regenerarea oaselor fracturate

Osul artificial, creat cu ajutorul celulelor stem și al unui nou tip de plastic, ar putea fi întrebuințat în viitorul apropiat pentru vindecarea membrelor fracturate.