Acasă CORP & MINTE

CORP & MINTE

În această categorie Corp & Minte puteți citi știri, articole și analize care abordează sferele medicinii generale și alternative, ale cercetării din genetică, ale neuroștiințelor, ale tehnologiilor și materialelor avansate cu aplicații directe în sectorul medical, dar și sfaturi și recomandări de menținere și îmbunătățire a condiției fizice și a stării generale de sănătate. În secolul XXI, domeniul medical înregistrează o evoluție galopantă, de la noi remedii împotriva unor boli extrem de grave (cancer, SIDA, etc.) până la tehnologii inovative (celule stem, editare genetică, etc.), menite a ne îmbunătăți sănătatea și a ne prelungi viața într-un mod nemaiîntâlnit până acum în istoria omenirii. Totodată, cercetătorii fac pași mari în direcția înțelegerii funcționării corpului uman, a organelor și relațiilor dintre ele, precum și a modului de funcționare și de control a creierului. Sunt lucruri care nu ajută doar la găsirea unor modalități mai eficiente de asigurare a sănătății fizice și mentale, ci și elemente esențiale care vor ajuta la evoluția speciei umane. Evoluție care va merge mână în mână cu noile descoperiri din domeniul nanotehnologiei și roboticii, care se speră că vor contribui la îmbunătățirea pe toate planurile a speciei umane, dar și a celorlalte viețuitoare de pe Pământ. În plus, s-ar putea ca Omul 2.0 să fie mult mai pregătit și adaptat pentru călătoriile în spațiu, medicina spațială fiind o știință la începuturi.

Vezi în continuare toate materialele din categoria CORP & MINTE

Șobolani telepați…

Creierele a doi șobolani, aflați la mii de kilometri distanță unul de altul, comunică prin Internet, cu ajutorul unei interfețe cerebrale

Capsula ADN ar putea înlocui stick-ul USB

Dacă vrei să stochezi informații pe care succesorii tăi îndepărtați să le poată accesa în condiții optime, atunci discurile Blu-ray și stick-urile USB nu sunt tocmai soluția potrivită. Pentru prezervarea pe termen lung a datelor, ai nevoie de o „capsulă temporală” pe bază de ADN.

Legile hazardului, prima și ultima frontieră

legile-hazardului-stiinta-tehnica-1
„Ta panta rhei”. Citatul îi aparține filosofului grec presocratic Heraclit din Efes și înseamnă că totul se află într-un flux, nimic nu rămâne neschimbat. Trăim într-o...

Manipularea ceasului intern al plantelor ne poate oferi agricultură pe parcursul...

Ritmul circadian reprezintă ciclul de 24 de ore care guvernează procesele biochimice, psihologice și comportamentale observate nu doar la oameni, dar și la restul animalelor, la fungi, cianobacterii și plante. În cazul plantelor, ritmul circadian contribuie la sincronizarea proceselor biologice pe timp de noapte și de zi pentru a controla fotosinteza, a indica sezonul și momentul optim de polenizare pentru a atrage insectele.

O „injecție în ochi” ne permite să vedem în întuneric

O echipă de biochimiști americani a descoperit o modalitate prin care să echipeze ochii unui voluntar uman cu abilitatea de a vedea în întuneric. Odată supus experimentului, individul a reușit să distingă imagini în întuneric absolut, pe o distanță de peste 50 de metri, timp de câteva ore.

Imagistica 4D cu ultrasunete dezvăluie efectele fumatului asupra fetușilor

Atunci când mamele în devenire fumează, efectele acestui obicei se reflectă în mișcări subtile ale fetușilor pe care îi poartă în pântece, potrivit cercetătorilor Universității Durham care au examinat ecografiile obținute cu ajutorul unei noi tehnologii cu ultrasunete de înaltă rezoluție.

Psihologie: despre fiara din noi

psihologie-stiinta-tehnica-1
În general credem (cred și eu asta) că civilizația a îndepărtat animalul din noi. Istoria recentă ne contrazice. În anumite condiții, oameni obișnuiți au...

Lentilele de contact telescopice au devenit realitate

„Clipește o dată ca să apropii imaginea și de două ori ca să revii la normal!” Lentilele de contact telescopice care îi permit utilizatorului să comute între modul vizual normal și cel amplificat sunt în atenția dezvoltatorilor de tehnologii.

Premieră medicală: Celule stem implantate cu succes maimuţelor bolnave de Parkinson

O echipă de cercetători japonezi a implantat celule stem embrionare umane în creierele unui număr de patru maimuţe afectate de maladia Parkinson, condiţia acestora îmbunătăţindu-se în câteva luni.

„Tatuajul dentar” realizat din grafen poate diagnostica instant pacienţii

Practic, acest „tatuaj” este un senzor wireless de grosimea unei foi de hârtie şi care funcţionează ca un sistem de alarmă ultrasensibil al sistemului imunitar.

Cele mai noi subiecte