Acasă CORP & MINTE

CORP & MINTE

În această categorie Corp & Minte puteți citi știri, articole și analize care abordează sferele medicinii generale și alternative, ale cercetării din genetică, ale neuroștiințelor, ale tehnologiilor și materialelor avansate cu aplicații directe în sectorul medical, dar și sfaturi și recomandări de menținere și îmbunătățire a condiției fizice și a stării generale de sănătate. În secolul XXI, domeniul medical înregistrează o evoluție galopantă, de la noi remedii împotriva unor boli extrem de grave (cancer, SIDA, etc.) până la tehnologii inovative (celule stem, editare genetică, etc.), menite a ne îmbunătăți sănătatea și a ne prelungi viața într-un mod nemaiîntâlnit până acum în istoria omenirii. Totodată, cercetătorii fac pași mari în direcția înțelegerii funcționării corpului uman, a organelor și relațiilor dintre ele, precum și a modului de funcționare și de control a creierului. Sunt lucruri care nu ajută doar la găsirea unor modalități mai eficiente de asigurare a sănătății fizice și mentale, ci și elemente esențiale care vor ajuta la evoluția speciei umane. Evoluție care va merge mână în mână cu noile descoperiri din domeniul nanotehnologiei și roboticii, care se speră că vor contribui la îmbunătățirea pe toate planurile a speciei umane, dar și a celorlalte viețuitoare de pe Pământ. În plus, s-ar putea ca Omul 2.0 să fie mult mai pregătit și adaptat pentru călătoriile în spațiu, medicina spațială fiind o știință la începuturi.

Vezi în continuare toate materialele din categoria CORP & MINTE

Medicii ne vor ajuta să supraviețuim chiar și fără respirație

Medicii cercetători din cadrul Spitalului pentru Copii din Boston au creat microparticule care pot fi injectate direct în fluxul sangvin pentru a oxigena rapid organismul, chiar dacă pacientul nu mai poate respira. Este vorba despre una dintre cele mai importante realizări medicale din ultima vreme și ar putea salva milioane de vieți anual.

Aborigenii australieni au fost izolați pentru 50.000 de ani

Prima hartă completă a cromozomului Y al bărbaților aborigeni din Australia a relevat faptul că această populație a trăit în izolare completă încă de...

În doar câțiva ani vom avea „piese de schimb” complet noi...

Geneticianul George Church, autorul Proiectului Genomului Personal, ne făgăduiește că, dacă ne vom lăsa genoamele descifrate, el și colaboratorii săi vor dezvolta o linie de celule stem pluripotente induse (IPS) din țesuturile noastre, astfel încât, pe viitor, să ne putem înnoi și repara organismele cu țesuturi și organe care poartă atât genele originale, cât și gene îmbunătățite, cum ar fi, de exemplu, cele tipice centenarilor.

Scurt ghid de utilizare a minții

creier-minte-inteligenta---stiinta-tehnica-1
Vârsta (omului) - sau, ca să extrapolăm, orice aspect din viața noastră - este o chestiune de mentalitate: dacă nu ne deranjează, atunci nu ne...

Primul studiu clinic pentru tratamentul bolilor degenerative cu celule stem

În curând, la Milano va debuta primul studiu clinic din lume care-și propune să experimenteze utilizarea celulelor stem în tratamentul paraliziei supranucleare progresive, o boală foarte rară, cunoscută și sub denumirea de „sindrom Steele-Richardson-Olszewski” și de multe ori confundată cu Parkinsonul. Persoanele afectate de acest sindrom au în medie o speranță de viață de 7 ani din momentul în care se manifestă primele semne ale bolii.

Diabetul de tip 2 s-ar putea vindeca prin scăderea în greutate

În întreaga lume, zeci de milioane de oameni suferă de diabetul de tip 2, aparent fără speranța vindecării, dar specialiștii de la Universitatea Newcastle din UK au descoperit recent că această afecțiune, considerată până acum cronică, ar putea fi vindecată pur și simplu prin dietă.

Premieră medicală – „Ochiul bionic” poate reda vederea pierdută

În Regatul Unit a fost realizat cu succes un nou implant cu un microcip, numit și „ochi bionic”, redând vederea unui britanic care o pierduse, din cauza retinitei pigmentare, în urmă cu 10 de ani.

Premieră medicală – S-a reușit crearea de spermă artificială din celule...

Este pentru prima oară când s-a reuşit crearea de spermatozoizi viabili artificiali din celule stem – această descoperire va duce la crearea de noi tratamente împotriva sterilităţii masculine. Nu este prima tentativă de acest fel, însă este prima oară când se creează spermă artificială din celule stem embrionare.

Adio gripei! Proteina sintetică EP67 declanşează răspunsul imunitar instantaneu

În cadrul unui nou studiu, publicat în PLoS ONE, cercetătorii Universităţii din San Diego au descoperit faptul că  proteina sintetică EP67 declanşează reacţia sistemului imunitar împotriva gripei, înainte ca supărătoarele sale simptome să înceapă să se manifeste.

Imprimarea 3D și realitatea augmentată se aliază împotriva virusurilor (Video)

Cele două tehnologii sunt, fiecare, pe val în acest moment, iar acum o combinație între imprimarea 3D și realitatea augmentată îi poate ajuta pe cercetători să configureze medicamente mai eficiente împotriva virusurilor.

Cele mai noi subiecte