Nu este un mister faptul că atunci când asteroidul Chicxulub a dat lovitura de grație dinozaurilor, în urmă cu 66 de milioane de ani, un mig grup de dino-păsări a supraviețuit, ajungând în timp să dea naștere păsărilor de astăzi. Problema cercetătorilor a fost aceea că nimeni nu și-a putut da seama de ce au existat supraviețuitori, acolo unde majoritatea formelor de viață a dispărut.

Un studiu recent, publicat în revista de specialitate Current Biology, studiu realizat de un grup de cercetători de la Universitățile din Toronto, Ontario și Alberta, Canada, susține că dieta a jucat un rol extrem de important în supraviețuirea păsărilor. Derek Larson, liderul echipei de specialiști, a analizat nu mai puțin de 3.104 dinți provenind de la patru familii diferite de strămoși ai păsărilor, fosile care acoperă o perioadă de 18 milioane de ani, până la momentul impactului Chicxulub.

Pe baza acestora, Larson și colegii săi au putut deduce că aceste specii nu au suferit un declin gradual, asemenea altor dinozauri, ci au dispărut brusc acum 66 de milioane de ani. În schimb, o linie evolutivă care a dat naștere păsărilor a continuat să existe. Specialiștii canadieni susțin că dieta a fost cea care a ajutat la supraviețuirea acelor specii. Aceștia sunt de părere că în momentul declinului florei de la finalul Cretacicului, singura hrană disponibilă, care nu fusese distrusă de impactul asteroidului Chicxulub, era reprezentată de semințe.

Astfel, acele păsări preistorice, susține Derek Larson, erau animale cu cioc, lipsite de dinți, care se hrăneau preponderent cu semințe. Iar acest lucru s-a petrecut până la momentul în care alte surse de hrană au devenit disponibile.