Chiar și după lansarea eșuată din 2014, compania Orbital Sciences continuă să aprovizioneze Stația Spațială Internațională cu provizii și experimente științifice, folosind aceeași capsulă proprie (Cygnus), dar o rachetă împrumutată (Atlas V) de la United Launch Alliance.

Lansarea este programată pentru miercuri dimineață (23 martie, ora 05:02) iar cuplarea cu modulul Tranquillity al Stației Spațiale Internaționale va avea loc sâmbătă dimineața, după ce capsula va realiza o serie de manevre orbitale pentru a ajunge din urmă complexul orbital. Cygnus nu va realiza o andocare directă, așa cum este cazul capsulei Soyuz sau a navei cargo Progress și brațul robotic al stației spațiale va captura capsula și o va îndrepta spre sasul modulului Tranquillity, similar cum se întâmplă și cu capsula Dragon a celor de la SpaceX (deși aceasta din urmă va avea în viitor o versiune care va permite andocarea directă).

Cygnus OA-6 pregătită pentru lansare

Puteți citi un articol detaliat dedicat acestei misiuni pe site-ul parsec.ro în care veți putea găsi detalii tehnice privind capsula Cygnus, profiul de zbor al rachetei Atlas V (care va transporta cu această ocazie una dintre cele mai masive încărcături de care a avut parte în lunga sa istorie) dar și detalii despre experimentul SAFFIRE, cel mai mare incendiu pe care NASA are de gând să-l provoace pe orbită și să-l studieze în amănunt.

Lansarea și cuplarea cu Stația Spațială Internațională vor putea fi urmărite în direct la NASA TV.