Biohackerii sunt capabili să controleze creierul unui gândac prin intermediul echipamentului RoboRoach, un circuit cu ajutorul căruia deplasarea insectei poate fi manipulată înspre stânga sau înspre dreapta de către o persoană ce controlează microstimularea nervilor din antenele gândacului. Kit-ul cu pricina este construit de firma Backyard Brains, din Chicago.

Oricine dorește să deruleze un astfel de experiment neuroștiințific, poate achiziționa kit-ul RoboRoach contra sumei de 100 de dolari. Fiecare pachet conține un circuit RR gata asamblat, o telecomandă, trei baterii, trei seturi de electrozi (care pot fi implantate în corpurile a trei gândaci) și un cablu pentru testarea răspunsurilor neuronale de la antene.

Gândacii trebuie procurați pe cont propriu și să li se implanteze seturile de electrozi în organisme. Da, trebuie executată chirurgie pe insecte. Website-ul BackyardBrain oferă un videoclip de 13 minute care documentează întregul proces, astfel încât doritorii pot vedea exact la ce trebuie să se aștepte în cazul în care se lansează într-un asemenea proiect.