Un nou studiu, publicat în revista Cell Metabolism demonstrează beneficiile resveratrol-ului, conţinut de vinul roşu, asupra metabolismului – în urma unui experiment desfăşurat asupra şoarecilor, s-au lămurit recentele dispute ştiinţifice din jurul acestei molecule.

Resveratrol-ul este o moleculă ce acţionează asupra „genei longevităţii” SIRT1, dar şi asupra altor zeci de proteine, având importante beneficii metabolice.

În urma experimentului realizat pe şoareci de laborator, cercetătorii au observat faptul că şoarecii adulţi cu prezenţă redusă a genei SIRT1 nu se pot bucura de beneficiile aduse de resveratrol. Experimentul lămureşte astfel disputele din lumea medicală cu privire la modul de acţiune al substanţei conţinută de vinul roşu asupra \”genei longevității\”.

Mai mult, studiul a demonstrat importanţa crucială a dozelor de resveratrol administrate – substanţa ţinteşte SIRT1 numai în doze moderate, în doze mai mari schimbându-şi ţinta. Astfel, savanţii recomandă, pentru eficienţă maximă şi lipsa unor efecte adverse, administrarea unor doze minime de resveratrol.

Reprezentanţii companiei farmaceutice Sirtris susţin că noile descoperiri constituie prima dovadă directă a legăturii dintre SIRT1 şi beneficiile metabolice ale resveratrol-ului, iar David Sinclair, de la Harvard Medical School concluzionează, în urma experimentului: „resveratrol-ul îmbunătăţeşte sănătatea şoarecilor şi le măreşte speranţa de viaţă.”