Satelitul NASA dezafectat UARS se află, în acest moment, în proces de prăbuşire. Un astronom amator din Paris, Theirry Legault, a surprins în imagini trecerea satelitului deasupra nordului Franţei pe data de 15 septembrie.

Satelitul de 6 tone, dezafectat în 2005, a părăsit orbita şi este estimat să cadă undeva pe Terra în jurul datei de 24 septembrie. Potrivit NASA, riscurile ca epava să provoace victime sunt de 1 la 3.200. Practic, UARS s-ar putea prăbuşi oriunde între 57 grade nord şi 57 grade sud de Ecuator, dar Agenţia Spaţială Americană susţine că cea mai mare parte a sa se va sfărâma sau va arde înainte de a ajunge la sol.

Totuşi, oamenii de ştiinţă au identificat 26 de bucăţi din satelit, cum ar fi componentele sale sferice, precum rezervoarele de combustibil, care ar putea rezista trecerii prin atmosferă – astfel, ploaia de reziduuri s-ar putea întinde pe o suprafaţă de 400-500km pătraţi.

Domnul Theirry Legault, de profesie inginer, a folosit pentru înregistrarea coborârii satelitului, printr-un telescop de 40cm, o cameră special proiectată.

UARS este unul dintre cei mai mari sateliţi americani care efectuează o reintrare necontrolată în atmosferă. Totuşi, staţia spaţială Skylab, care de asemenea a reintrat necontrolat în atmosferă în 1979, avea o greutate de 15 ori mai mare.