Combinând reconstrucția 3D a unui schelet aproape complet de stegozaur, cu metode mult mai tradiționale de a estima greutatea unui animal, oamenii de știință au reușit să afle cât cântarea unui dintre cei mai îndrăgiți dinozauri. Rezultatele au fost publicate în revista de specialitate Biology Letters.

Una dintre metodele de a estima greutatea unui animal este aceea de a calcula relația dintre masa creaturii și circumferința oaselor mebrelor inferioare. O alternativă este realizarea unui model computerizat 3D, însă aceste tehnici, cel puțin în cazul stegozaurului, au dat rezultate complet diferite.

Acum însă, un trio de cercetători de la Muzeul de Istorie Naturală din Londra, trio condus de Dr. Charlotte Brassey, a aplicat ambele tehnici unui schelet vechi de 150 de milioane de ani, și complet în proporție de peste 80% (unul dintre cele mai bine păstrate exemplare fosile de stegozaur). De această dată, tehnicile au dat rezultate aproape identice, concluzia fiind că un stegozaur adult cântărea în jur de 1.560 de kilograme (aproape cât un rinocer tânăr).

Este un rezultat care le va permite paleontologilor să afle cum anume trăia un astfel de animal, ce metabolism avea, cum se mișca precum și alte răspunsuri la întrebări esențiale despre acest dinozaur din Jurasic.