Surprinzător pentru cei mai mulți dintre noi, Luna nu este singurul satelit natural al Pământului. Denumită „3753 Cruithne”, care înseamnă ”Bătrânul Irlandez”, o planetă minoră stâncoasă (mai degrabă un asteroid), care a fost descoperită de astronomi abia în 1986 și a cărei orbită a fost măsurată tocmai în 1997, dă la rândul ei ocol planetei noastre.

Tehnic, Cruithne nu este chiar o lună, ci un satelit cvasi-orbital al Pământului. Aceasta, pentru că obiectul nu se rotește împrejurul Terrei sub forma unei elipse stabile, așa cum o fac Luna și sateliții artificiali plasați pe orbită, de exemplu. În schimb, Cruithne parcurge o orbită tip „potcoavă” în jurul Soarelui, în rezonanță orbitală 1:1 cu Pământul. Pentru o mai bună înțelegere a fenomenului, puteți viziona videoclipul de mai jos:

Cruithne are nevoie de 770 de ani pentru a-și completa orbita în formă de potcoavă împrejurul Terrei. Obiectul poate fi privit ca un asteroid prins între orbita Pământui și propria sa orbită de planetă minoră. De asemenea, îi ia circa 364 de zile să înconjoare Soarele și de aceea pare să urmărească Pământul, motiv pentru care a primit, poetic, dar tehnic incorect, numele de „a doua lună”.

Sursa foto: Alan Copson/JAI/Corbis