S-a reuşit pentru prima oară imortalizarea momentului în care o gaură neagră uriaşă a atras o stea şi apoi a „înghiţit-o”.  Fenomenul s-a petrecut la o distanţă de patru miliarde ani lumină de Pământ.

Înghiţirea stelelor de către găurile negre reprezintă un fenomen astronomic rar şi spectaculos, surprinderea momentului de către cameră fiind cu atât mai de excepţie. Un astfel de eveniment are loc o dată la un milion de ani într-o galaxie.

Jeturile de materie aruncate de gaura neagră, ce pot fi observate în fotografie, pot atinge lungimi de sute de ani lumină.

Moartea acestei stele a fost surprinsă de Telescopul Swift în luna martie a acestui an. Dr. David Burrows şi o echipă de cercetători de la Universitatea de Stat din Pennsylvania afirmă, în urma unei analize chimice, că puternica lumină ultravioletă provine din urma absorbirii materialului cosmic de către o gaură neagră de dimensiunea unui milion de sori. Cercetătorii consideră că după înghiţirea stelei această gaură neagră a devenit şi mai puternică.

De altfel, mărimea şi puterea găurilor negre este dată de absorbţia unor mase mari, precum stelele ori chiar a altor găuri negre. Super-găurile negre pot conţine miliarde de mase solare. Pentru a putea realiza giganticele dimensiuni ale acestora, prin comparaţie, Soarele reprezintă o masă solară, Terra reprezentând 1/332.950 dintr-o masă solară.

Sursa Foto: AFP