În cadrul unui studiu al cercetătorilor Universităţii California, din San Diego, publicat în the Journal of the American College of Cardiology, aceştia au dezvoltat un nou tip de hidrogel injectabil care poate repara ţesuturile cardiace afectate de infarct.

În prezent nu există niciun tip de tratament pentru repararea ţesuturilor inimii afectate de infarct, iar noul hidrogel poate revoluţiona cardiologia.

Gelul a fost experimentat cu succes pe şobolani, iar administrarea sa nu a avut efecte secundare, precum aritmii, cercetătorii sperând să obţină rezultate similare şi la oameni. Ulterior, în cadrul unui studiu nepublicat încă, savanţii au testat hidrogelul şi pe porcine, care au o structură şi o anatomie a inimii similară cu cea umană.

Hidrogelul este creat din ţesut prelevat din muşchiul cardiac, este îngheţat şi uscat, apoi făcut praf, pentru ca în cele din urmă să fie lichefiat în vederea injectării. Când ajunge la temperatura corporală, lichidul se transformă într-ul gel care provoacă celulele să repopuleze zonele afectate ale ţesutului.

Hidrogelul poate fi injectat printr-un cateter, astfel că metoda este pe cât se poate de non-invazivă şi nu necesită operaţie ori anestezie generală.