Colin Trevorrow, regizorul american al celui de al patrulea film din celebra serie Jurassic Park, a precizat că va promova aceiași dinozauri ca și în edițiile trecute, și asta în ciuda protestelor venite atât din partea publicului cât și din partea paleontologilor din toată lumea.

Încă de la lansarea primei părți din seria Jurassic Park, la începutul anilor 90, existau dovezi solide că mulți dintre dinozaurii reptilieni din film erau, în realitate, acoperiți cu pene. Este vorba atât despre velociraptori, cât și despre, cel mai probabil, uriașul T-Rex. Mai mult, T-Rex, Velociraptor, Spinosaurus, Triceratops sau alte specii dinozauriene prezentate în Jurassic Park de-a lungul timpului nu au nimic de a face cu epoca respectivă. În realitate, absolut toți au trăit la sfârșitul Cretacicului, ultimul eon al Mezozoicului. Mai mult, distanța temporală dintre acești dinozauri și cei din Jurasic este atât de mare, încât depășește perioada care a trecut de la dispariția lui T-rex și a contemporanilor lui până la apariția omului. Nici nu este de mirare dacă ne gândim că între ultimii dinozauri și primii oameni au trecut 65 de milioane de ani, în timp ce numai Cretacicul însumează 80 de milioane de ani.

„Sunt extrem de revoltat de decizia producătorilor filmului de a insista să prezinte dinozauri cu aspect reptilian, uneori chiar extraterestru, în ciuda dovezilor covârșitoare că ei arătau altfel. Este o șansă uriașă pe care o ratăm atunci când insistăm să arătăm publicului larg, și în special tinerilor, cum arătau de fapt dinozaurii”, afirmă Darren Naish, paleontolog în cadrul Universității din Southampton.

Alte producții hollywodiene, unele chiar cu buget restrâns, au acceptat propunerea oamenilor de știință de a înlocui imaginea clasică a dinozaurilor reptilieni cu cea modernă, a dinozaurilor acoperiți de pene.