Începând cu 4 iulie, la toate punctele de difuzare a presei și în rețeaua de magazine Mic.ro este disponibil numărul 4 al revistei Știință & Tehnică.

Ediţia S&T a lunii iulie se deschide cu un spectaculos science-pictorial: o colecţie de fotografii impresionante strânse sub conceptul S.O.S. Dezastru: dezastrele şi calamităţile naturale din secolul XXI formează imaginea unei planete aflate în cumplită suferinţă. Urmează, apoi, un reportaj în exclusivitate pentru România, despre un prototip de senzaţie – Solar Impulse – avionul solar care a fost vedeta incontestabilă a conferinţei Green Week desfăşurată luna trecută la Bruxelles.

Dosarul lunii iulie este dat de ELI (Extreme Light Infrastructure) – superlaserul din România care se va construi la Măgurele şi va fi unul dintre cele mai importante centre de cercetare din domeniul fizicii nucleare de pe Pământ (atât de important încât unii experţi îndrăznesc deja să-l compare cu faimosul CERN). Pentru a afla totul despre ambiţiosul proiect, S&T a stat de vorbă cu doi dintre cercetătorii care vor fi implicaţi în proiect: doctorul în fizică Florin Negoiţă, de la Institutul Naţional de Fizică şi Inginerie Nucleară Horia Hulubei, şi doctorul fizician Daniel Ursescu de la Institutul Naţional de Fizica Laserelor, Plasmei şi Radiaţiilor.

Tot din numărul 4 al revistei Ştiinţă & Tehnică puteţi afla pe larg povestea expediţiei din Laponia, în urma căreia revista noastră a fost distinsă de agenţia spaţială americană NASA cu Astronomy Picture of the Day, dar şi cine au fost stăpânii lumii în urmă cu peste 250 de milioane de ani, cu mult înainte ca dinozaurii sau mamiferele să fi călcat pe Terra. Şi pentru că tot vorbim despre Terra, vă propunem un reportaj inedit: Terra Virtuală – planeta din interiorul unui supercomputer.

În cadrul rubricii consacrate de ucronie aflăm ce s-ar întâmpla dacă s-ar inversa polii magnetici; iar la rubrica “Pe înţelesul tuturor” ne întâlnim cu Teoria stringurilor şi superstringurilor, explicată de marele cercetător român Andrei Dorobanţu. De asemenea, din ediţia de iulie a S&T descoperim ce înseamnă lumina verde (şi ne întâlnim cu alt mare cercetător român, Sorin Comoroşan), cum anume ne influenţează puterea sau dacă sunt eficiente exerciţiile pentru antrenarea creierului.

Nu în cele din urmă, avem un reportaj (din nou) în exclusivitate, din Silicon Valley, de la Intel@Research Day, din care aflăm ce minuni hi-tech ne aşteaptă în materie de hardware de la cel mai mare producător de procesoare din lume în viitorul foarte apropiat.

Revista Ștință & Tehnică a fost relansată de Fundația Dinu Patriciu împreună cu Adevărul Holding, la începutul lunii aprilie, 2011, are 120 de pagini bogat ilustrate, informație de calitate și costă 8,8 lei. Apare lunar, în prima zi de Luni a fiecărei luni. Dacă îți place S&T, află de aici cum te poți abona!