Potrivit astronomului Mikko Tuomi, de la Universitatea din Hertfordshire, sistemul solar guvernat de steaua HD 10180 ar putea fi alcătuit din nouă planete. Deoarece în sistemul nostru planetar Soarele este orbitat acum de numai opt planete după retrogradarea lui Pluto la statutul de asteroid, HD 10180 ar putea deveni cel mai populat sistem planetar cunoscut omului.

HD 10180 se află la o distanță de circa 130 de ani lumină de Pământ, în constelația Hidra Australă și a fost descoperit de astronomi în 2010. Atunci, se credea că sistemul solar cu pricina consta din numai cinci planete, deși se specula că ar fi avut, de fapt, șapte. Studii ulterioare au demonstrat că steaua ar fi fost înconjurată de șase planete, dintre care cinci cu o masă apropiată de cea a lui Neptun și una cu masa similară celei a lui Saturn.

Tuomi nu a executat noi observări, în schimb a reanalizat datele originale despre HD 10180 folosind diferite tehnici de analiză statistică. Astfel, el a descoperit dovezi ale existenței a încă trei planete, toate mult mai mici decât cele șase descoperite inițial. Aceste noi planete, despre care Tuomi estimează că ar fi de 1,3, 1,9 și 5,1 ori mai mari decât Pământul, ar avea perioade ale mișcării de revoluție mult mai scurte decât celelalte, indicând faptul că sunt foarte apropiate de steaua guvernantă, chiar mai mult decât este Mercur față de Soare.

Momentan, dovezile nu sunt suficiente pentru a afirma fără urmă de îndoială că aceste planete chiar orbitează steaua HD 10180, dar analizele statistice ale lui Tuomi sugerează că dacă ele există într-adevăr, atunci par a avea orbite stabile și, în plus, ar intra în componența celui mai populat sistem planetar cunoscut omului.