Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers - sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici. De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți. Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

Cum ar fi dacă planetele din Sistemul Solar ne-ar orbita la...

Este lesne de imaginat că, dacă celelalte planete din Sistemul Solar s-ar afla față de Pământ la aceeași distanță care ne desparte de Lună, ele s-ar vedea foarte mari pe cer. Pentru a vă face o idee despre un astfel de scenariu, priviți videoclipul de mai jos.

The Sentinel – Un telescop dedicat ”vânătorii” de asteroizi

O organizaţie californiană non-profit doreşte ca până la sfârşitul deceniului să realizeze şi să lanseze în spaţiu un telescop în infraroşu dedicat identificării asteroizilor periculoşi din apropierea Pământului.

Vrei să știi ce ar păți Terra în cazul impactului cu...

O echipă de cercetători de la Imperial College London și de la Universitatea din Arizona au dezvoltat o aplicație interactivă online capabilă să estimeze consecințele regionale pe care le-ar avea asupra mediului impactul dintre o cometă sau un asteroid și Pământ.

E-ELT, un ochi gigantic îndreptat către Univers

e-elt-observator-astronomie-stiinta-tehnica
Așa cum spunea Sagan, ne aflăm la țărmul oceanului cosmic. „Pe acest țărm am învățat tot ceea ce știm. De curând, am intrat puțin...

FAST, cel mare și tare

Observatorul Arecibo, din Puerto Rico, își va pierde, în curând, titlul pentru cel mai mare radiotelescop de pe Pământ. Five-hundred-meter Aperture Spherical radio Telescope (FAST), o antenă uriașă de colectare a semnalului radio, îi va lua locul în 2016, după ce va fi construită într-o depresiune carstică din provincia chineză Guizhou.

Vă invităm să faceţi turul virtual al sistemului solar

Cine a visat vreodată să călătorească la mare viteză prin sistemul solar, îşi poate îndeplini acum visul mulţumită fizicianului Paul Altin, de la Universitatea Naţională Australiană, care a realizat un zbor virtual în spaţiu, la viteze ultuitoare.

Eclipsa inelară de Soare

În seara de 20 mai în America şi dimineaţa de 21 mai în Asia de sud-est şi Japonia, se produce o eclipsă inelară de Soare.

Datele Kepler indică existența a miliarde de posibile „Pământuri” în Calea...

Recent, NASA a anunțat că Telescopul Spațial Kepler a detectat 461 de noi potențiale exoplanete, dintre care patru, doar puțin mai voluminoase decât Pământul, ar fi capabile să întrețină viața așa cum o știm.

Tranzitul lui Mercur la patru școli bucureștene: nori și teorie