Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers - sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici. De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți. Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

Proiectul ”Telescopul Spaţial James Webb” pare a fi salvat

În sfârşit se anunţă veşti bune pentru succesorul Telescopului Spaţial Hubble, după ce la un moment dat acest proiect părea sortit desfiinţării. O subcomisie a Senatului American a adoptat o moţiune, prin care acordă fonduri Telescopului Spaţial James Webb pentru următorul an fiscal.

Un nou asteroid va trece aproape de Terra anul viitor, dar...

Raportul privind riscul de impact al NASA semnalează trecerea în data de 15 februarie 2013 a unui asteroid, numit 2012 DA14, cu diametru de aproape 50 metri, la o distanţă de numai 27.000 km de Pământ.

„Bebelușul cosmic”, sau cel mai tânăr sistem planetar cunoscut

Într-o „maternitate stelară îndepărtată”, un sistem solar cu destulă consistență încât să fabrice șapte planete precum Jupiter se află în proces de formare. Este vorba despre cel mai tânăr sistem planetar observat vreodată, vechi de numai 300.000 de ani, potrivit astronomilor, o nimica toată pe lângă cei 4,6 miliarde de ani ai sistemului nostru solar.

Ploaie de stele pe cer la sfârşitul lunii iulie

La sfârșitul lunii iulie ne bucurăm şi nu prea de ploaia de meteori Delta Aquaride: deşi curentul atinge maximul de intensitate în noaptea dinspre 28 spre 29 iulie, Luna aproape plină ne stă în cale. Cele mai bune ore de vizionare sunt după miezul nopții și înainte de ivirea zorilor, centrat în jurul orei 3 dimineaţa.

Interviu cu Radu Andrei, medaliat cu aur la Olimpiada Internațională de...

astronomie-radu-andrei-stiinta-tehnica
Pe vremea mea, nu de mult, că n-am ajuns încă la vârsta senectuții, adică prin anii ‘90, nu exista olimpiadă la astronomie. Că, dacă...

Noul program spaţial NASA

Deşi cu câteva luni în urmă NASA a retras din uz navetele spaţiale, după 30 de ani de folosinţă, noul program aminteşte de începuturile erei spaţiale. Sistemul de Lansare Spaţială, cu un cost de 35 miliarde dolari, potrivit unor surse de pe lângă Casa Albă, se bazează pe o uriaşă rachetă alimentată cu combustibil lichid, asemănându-se ca aspect cu misiunile Apollo.

O scurtă analiză a recentelor probleme ale Roscosmos

Problemele programului spaţial rusesc au tot ieşit la iveală în ultimul timp, acestea îngrijorându-i şi pe cei de la NASA, care fiind momentan dependenţi de acesta, şi-au exprimat totuşi încrederea în partenerii ruşi. Specialiştii din industria spaţială sunt împărţiţi în două tabere, unii susţinând că este vorba pur şi simplu despre ghinion, alţii acuzând probleme mai grave, ascunse.

Noi misiuni ale NASA către Marte

Misiunea roverului Curiosity se desfășoară cu succes. Acum NASA privește către viitorul explorării planetei Marte.

Un test reușit pentru Xombie (video)

Masten Space Systems este o tânără companie  din California, care dezvoltă sisteme spațiale capabile să decoleze și să asolizeze vertical.

Cele mai noi subiecte