Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers - sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici. De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți. Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

Cu Soarele în „transmisiune directă”

În laboratoarele subterane de la Gran Sasso, dedicate studiului fizicii particulelor, se desfășoară un experiment în măsură să dea la iveală, în timp real, informații importante cu privire la starea Soarelui și a reacțiilor survenite în interiorul lui.

Rusia plănuiește propria vânătoare de exoplanete

Rușii plănuiesc să folosească metoda clasică de detectare a exoplanetelor, și anume observarea tranzitului lor împrejurul stelelor pe care le orbitează, observare posibilă prin monitorizarea luminii emise de sorii cu pricina, sau mai exact a întreruperii luminii acestora.

Luna a avut o istorie foarte frământată

Sondele gemene GRAIL ale NASA au furnizat date extrem de precise despre interiorul Lunii. La conferința geofizicienilor americani, care s-a desfășurat în această săptămână, cercetătorii de la NASA au prezentat hărți extrem de detaliate ale interiorului Lunii.

Un telescop pentru orizontul evenimentelor

Știm că în centrul Căii Lactee se află o gaură neagră supermasivă. Mai știm că masa acesteia echivalează cu câteva milioane de mase solare....

Iuri Gagarin, un zbor pentru eternitate (VIDEO)

În urmă cu jumătate de veac, Iuri Gagarin devenea primul om care călătorea prin spaţiul cosmic. Care au fost întâmplările care au marcat acea zi în care un seamăn de-al nostru vedea Pământul aşa cum nu mai fusese văzut până atunci?

Uimitor: Pământul ar fi putut susţine viaţa şi fără Lună

Noi simulări efectuate arată că înclinația Axei Pământului ar fi fost destul de stabilă şi fără existenţa unui satelit natural de mari dimensiuni. Luna stabilizează înclinaţia axei planetei noastre, făcându-i astfel climatul capabil să susţină forme avansate de viață. Totuşi, se pare că viaţa pe Terra s-ar fi dezvoltat oricum, cu ajutorul planetei Jupiter şi al altor factori externi.

Misiunea Kepler descoperă 11 noi sisteme planetare, conţinând 26 de planete

Misiunea Kepler a NASA a descoperit 11 noi sisteme planetare, care găzduiesc 26 de planete confirmate. Noua descoperire aproape dublează numărul planetelor confirmate ale misiunii, care ajung astfel la 61  şi poate ajuta astronomii să înţeleagă mai bine modul de formare al planetelor.

Premieră mondială marca S&T: zbor stratosferic în timpul eclipsei totale de...

Premieră mondială: o echipă româno-australiană a lansat cu succes un balon spațial în timpul eclipsei totale de Soare din 14 noiembrie. Balonul Știință&Tehnică Eclipser 1 a atins o altitudine maximă de + 36.800 m, clasându-se pe locul III în topul zborurilor stratosferice australiene din toate timpurile. De asemenea, astronomul S&T Cătălin Beldea a realizat astro-fotografii profesioniste și a documentat eclipsa totală de Soare de la sol.

Încă două exoplanete locuibile (video)

Cu ajutorul telescopului spațial Kepler au fost descoperite două planete aflate în zona locuibilă, care orbitează în jurului stelei Kepler 62, aflată la o distanță de 1200 de ani lumină distanță de noi.

Cele mai noi subiecte