Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers - sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici. De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți. Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

Premieră mondială marca S&T: zbor stratosferic în timpul eclipsei totale de...

Premieră mondială: o echipă româno-australiană a lansat cu succes un balon spațial în timpul eclipsei totale de Soare din 14 noiembrie. Balonul Știință&Tehnică Eclipser 1 a atins o altitudine maximă de + 36.800 m, clasându-se pe locul III în topul zborurilor stratosferice australiene din toate timpurile. De asemenea, astronomul S&T Cătălin Beldea a realizat astro-fotografii profesioniste și a documentat eclipsa totală de Soare de la sol.

Încă două exoplanete locuibile (video)

Cu ajutorul telescopului spațial Kepler au fost descoperite două planete aflate în zona locuibilă, care orbitează în jurului stelei Kepler 62, aflată la o distanță de 1200 de ani lumină distanță de noi.

Vrei la bordul SSI? Acum poți, te costa doar câteva zeci...

Procesul e simplu: călătorești în SUA, te antrenezi intens, vreme de doi ani, la Centrul Spațial Johnson, simulezi, preț de câteva sute de ore, imponderabilitatea prin scufundări într-un bazin cu vreo 23 de milioane de litri de apă și speri să nu ai o crampă musculară în timpul zborului vertical de câteva ore cu genunchii la gură, pe parcursul celor 400 km până la Stația Spațială Internațională (SSI).

S-a inaugurat primul „cosmoport” din lume

Este vorba despre un terminal luxos dedicat turismului spaţial. Cosmoportul aparţine companiei Virgin şi este destinat îmbarcării turiştilor spaţiali de lux, ce au achitat bilete cu destinaţie suborbitală şi retur, în valoare de 200.000$.

Filmul primei plimbări spaţiale americane (Foto&Video)

În data de 3 iunie 1965, Ed White devenea primul astronaut american care efectuează o “plimbare” în spaţiu. Acesta devenea astfel al doilea om care face acest lucru, după cosmonautul sovietic Alexei Leonov, în data de 18 Martie 1965.

Principalele misiuni ESA din 2012 (video)

Vă invităm la film! Agenția Spațială Europeană a dat publicității un scurt documentare video în care sunt ilustrate principalele realizări ale ESA din acest an.

Ce s-ar întâmpla dacă am detona o bombă atomică pe Lună?...

video

Liderii militari ai lumii și savanții „trăsniți” și-au pus de mult timp o întrebare mai degrabă deplasată și extremistă, dar care ne suscită tuturor imaginația: „avem destul armament nuclear pe planetă încât să putem mișca Luna de pe orbita ei, printr-o lovitură foarte puternică?”

Psihologie în spațiul cosmic

psihologie-spatiala
O întâmplare ciudată a tulburat, la începutul anului 2007, imaginea NASA. O incredibilă poveste de dragoste cu un final neașteptat. Ce se ascunde în...

Ce a descoperit Curiosity pe Marte?

Tocmai s-a terminat mult așteptata conferință a NASA care a avut drept temă ultimele rezultate științifice ale roverului Curiosity. Deși foarte interesante, ele au fost lipsite de senzaționalul clamat de un cercetător al NASA în urmă cu mai bine de zece zile.

Cele mai noi subiecte