Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers - sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici. De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți. Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria SPAȚIU

Reprezentantul ROSA, ales președinte în cadrul Academiei Internaționale de Astronautică

Preşedintele - director executiv al Agenţiei Spaţiale Române (ROSA), Marius-Ioan Piso, a fost ales preşedinte al secţiunii Ştiinţe Sociale a Academiei Internaţionale de Astronautică (IAA), care cuprinde şefi de agenţii spaţiale, personalităţi în drept spaţial, management, diplomaţie, economie, istorie şi în alte discipline societale legate de spaţiu.

Călătorie prin Univers

calatorie-univers-stiinta-tehnica-1
Vă invit să urcați alături de mine într-o navă spațială imaginară, care ne va purta prin Univers. Este o navă spațială cu totul specială, pentru...

Furtuna perfectă

O furtună colosală, capabilă să destabilizeze atmosfera calmă a lui Saturn, are loc o singură dată la fiecare 30 de ani, atunci când în emisfera boreală a planetei se instalează primăvara. Ultima dintre ele, survenită la finele anului trecut, a putut fi admirată și analizată de astronomi, prin intermediul „ochilor” iscoditori ai sondei Cassini.

Cercetătorii de la Berkley au surprins o supernovă

Supernova surprinsă zilele trecute a avut loc mai aproape de Pământ, la „doar” 21 milioane ani lumină distanţă, decât oricare alta din generaţia sa. Astronomii susţin că au prins supernova la câteva ore de la producere, cu ajutorul unei telescop special de supraveghere şi al unor supercomputere.

Telescopul Spaţial Planck a descoperit o misterioasă „ceaţă” de microunde în...

Telescopul Spaţial Planck, proiect al ESA, în sumă de un miliard de euro, lansat în urmă cu trei ani,  destinat studierii „Big-Bang-ului” ce a creat Universul, a descoperit o „ceaţă” misterioasă de microunde în centrul galaxiei noastre.

Exclusiv S&T: Eclipsa totală de Soare filmată din stratosferă (VIDEO)

14 noiembrie 2012, Nord-Estul Australiei: o echipă româno-australiană a realizat un experiment științific unic, lansând un balon spațial în conul de umbră al eclipsei totale de Soare. Balonul Știință&Tehnică Eclipser 1 a înregistrat video și a fotografiat cel mai spectaculos eveniment astronomic al anului și a atins o altitudine maximă de + 36,8 km (locul III în topul zborurilor stratosferice australiene din toate timpurile).

Ziua Astronomiei 2015. Veniți în parcul Herăstrău pentru observații astronomice și...

În fiecare an, între 15 aprilie şi 15 mai, în lume se sărbătoreşte Ziua Internaţională a Astronomiei. Ziua exactă cade într-o sâmbătă, cât mai aproape de faza Lunii de Prim Pătrar. Anul acesta, celebrăm astronomia în ziua de 25 aprilie!

Medicamentele sunt ineficiente în spațiul cosmic

Este posibil ca nivelul ridicat al radiațiilor din spațiul cosmic să determine o depreciere accelerată a substanțelor active din medicamente.

România sărbătorește interactiv săptămâna mondială a spaţiului cosmic

Anual, în perioada 4-10 octombrie, se desfăşoară  \"Săptămâna mondială a spaţiului cosmic\", un eveniment iniţiat şi coordonat de Adunarea Generală a ONU. Pentru 2011, tema propusă este aniversarea a 50 de ani de zbor cu echipaj uman, potrivit Realitatea.net.

NVIDIA susţine explorarea spaţială, prin implicarea în competiţia Google Lunar...

NVIDIA susţine una dintre cele 26 de echipe participante la Google Lunar X Prize, competiţie care premiază cu 30 milioane de dolari primele echipe ce reuşesc aselenizarea în siguranţă a unui vehicul, navigarea acestuia o distanţă de 500 metri pe suprafaţa Lunii şi transmiterea înregistrărilor, imaginilor şi datelor prelevate către Terra.

Cele mai noi subiecte