Acasă SPAȚIU

SPAȚIU

Spațiu, cosmos, univers - sunt noțiuni care reprezintă subiecte controversate pentru învățații tuturor timpurilor, mergând de la misticism până la definiții complexe. Spațiul cosmic este un teritoriu infinit pentru om, dar pe care omul năzuiește să-l exploreze, chiar dacă evoluțiile în materie de tehnologie necesară sunt extrem de mici. De-a lungul timpului au fost inventate mai multe științe și metode de analiză a spațiului cosmic: de la observațiile făcute de pe Pământ (astronomia) până la cele din spațiul cosmic adiacent planetei noastre sau chiar explorarea unor corpuri cerești, fie de către oameni (cum este exemplul Lunii), fie utilizând sateliți, sonde și roboți. Spațiul cosmic este considerat ca întinderea nemărginită situată dincolo de atmosfera Pământului, având o consistență și reguli de alcătuire și funcționare total diferite de legile fizicii de pe Pământ. Pentru ca omul să poată călători în spațiu, este necesar să cunoască mult mai multe lucruri despre acesta. Așa încât, la ora actuală, științele care se ocupă de analizarea și monitorizarea spațiului cosmic sunt cele mai complexe din instoria umanității. Cu cât înțelegem mai mult despre cum funcționează spațiul extra-terestru, cu atât avem șansa să înțelegem mai multe despre planeta noastră și despre viața pe Terra.

Vezi în continuare toate materialele din categoria SPAȚIU

Exoplaneta „aburindă” unde un an terestru durează 18 ore

Exoplaneta 55 Cancri e, descoperită în 2004, situată la o distanţă de 40 de ani-lumină de Terra gravitează în jurul Soarelui său la viteze ameţitoare, terminând o rotaţie completă în numai 18 ore.

Ocultaţia Lună-Jupiter – imortalizată de Știință&Tehnică

În dimineaţa zilei de 15 iulie, în jurul orei 4:20 s-a produs un fenomen rar şi spectaculos în acelaşi timp. Luna a “ascuns” pentru aproximativ o oră planeta gigant a sistemului solar, Jupiter, precum şi întregul sistem de sateliţi galileeni. Fenomenul astronomic a fost imortalizat de o echipă S&T.

Uimitoarele bacterii

Anumite bacterii sunt capabile să trăiască în condiții gravitaționale extreme, chiar și în prezența unui câmp gravitațional de 400.000 de ori mai mare decât cel terestru. Este concluzia unui studiu condus de un grup de biologi japonezi, prezentat în „Proceedings of the National Academy of Sciences” (PNAS).

O săptămână senzațională din viața Căii Lactee (VIDEO)

Incredibilul videoclip de mai jos a este format din imagini filmate, timp de o săptămână, de pe cel mai înalt munte al Spaniei, Teide - 3,718 m, și surprinde Calea Lactee în toată splendoarea ei.

Turismul spaţial sub semnul întrebării – Alan Walton a renunţat...

Alan Walton, om de afaceri şi preşedinte al Oxford Bioscience Corporation, cu o avere de 850 milioane dolari, este şi un mare aventurier. A ajuns la Polul Nord, a escaladat Muntele Kilimanjaro şi a sărit cu paraşuta deasupra Everestului. Tot ce îşi mai dorea în materie de aventuri era o scurtă călătorie în spaţiu.

Eveniment astronomic: ploaia Perseidelor

În acest week-end, mai precis la începutul său, în noaptea de vineri spre sâmbătă, vom asista la o ploaie a stelelor căzătoare numite Perseide, unul dintre cele mai aşteptate evenimente astronomice ale fiecărui an. Perseidele provin din resturi ale Cometei Swift-Tuttle. Sperăm ca lumina Lunii pline să nu împiedice admirarea lor.

ASTROFEST 2017: sărbătorește cu S&T Ziua Astronomiei și pe Dumitru Prunariu

VEZI AICI ASTROFEST 2017 by S&T ÎN IMAGINI Știință & Tehnică te invită la festivalul de explorare spațială și astronomie ASTROFEST 2017, care are loc în...

Misiune încheiată cu succes – capsula Dragon a fost recuperată din...

Prima misiune privată de aprovizionare a ISS s-a încheiat cu succes, capsula Dragon amerizând în Oceanul Pacific ieri la ora 15:42GMT, fiind ulterior recuperată, cu ajutorul unor ambarcațiuni rapide.

Miliardarul Elon Musk vrea 80.000 de oameni pe Marte în doar...

Ambițiosul fondator al companiei spațiale private SpaceX și-a făcut public planul de a coloniza planeta Marte. Pentru „doar” 500.000 de dolari, atât ar costa biletul dus, orice cutezător se poate îmbarca pentru o călătorie pe noua casă a omenirii, Planeta Roșie.

Suntem din nou pe Marte, cu forțe proaspete. Din curiozitate…

Astăzi, la ora 9:40, ora României, roțile roverului Curiosity au început să lase urme pe solul marțian. Cel mai sofisticat rover construit vreodată, Curiosity va folosi timpul petrecut pe suprafața Planetei Roșii pentru a explora posibilitatea existenței vieții pe Marte în trecutul îndpărtat – sau măcar dacă planeta poate întreține viața pe viitor, potrivit administratorului NASA Charlie Bolden.

Cele mai noi subiecte