Acasă SPAȚIU Universul explorat

Universul explorat

Universul explorat de oameni este destul de limitat, explorarea spațială avansând cu pași extrem de mici și desfășurându-se predominant în sistemul solar din care face parte Terra. Tehnologia de explorare cosmică este într-un stadiu relativ incipient, bazându-se mai mult pe sonde și sateliți decât pe factorul uman, din cauza distanțelor cosmice uriașe care trebuie parcurse și care necesită foarte mult timp pentru acumularea de imagini și informații. Primii pași în explorarea spațială au fost făcuți în 1957, odată cu lansarea primului satelit artificial creat de oameni: Sputnik 1. A urmat prima vietate trimisă în cosmos (cățeaua Laika), apoi primul om în spațiul cosmic (Iuri Gagarin, în 1961) și primul echipaj uman pe Lună (misiunea americană Apollo 11, din 1969, cu Buzz Aldrin și Neil Armstrong). Primul cosmonaut român, Dumitru Prunariu, a ajuns în spațiul cosmic în 1981, în cadrul misiunii Soiuz 40. La ora actuală, cele mai importante agenții spațiale, care se ocupă cu explorarea universului ori au planuri ambițoase în acest sens, sunt NASA (SUA), ESA (Agenția Spațială Europeană), Roskosmos (Agenția Federală Spațială Rusă) sau Xinhua (China). Mai multe sonde spațiale au fost lansate cu decenii în urmă pentru explorarea sistemului nostru solar, oferind informații valoroase pentru viitoarele misiuni cu echipaj uman.

Vezi în continuare toate materialele din categoria Universul explorat

“Extratereștrii” au aterizat la Muzeul Militar Național (FOTO)

Sâmbătă  s-au împlinit 30 de ani de la zborul în Cosmos al echipajului format din Dumitru Prunariu şi Leonid Popov în misiunea Soiuz-40. Ucraineanul Leonid Popov, americanul Rusty Schweickart, austriacul Franz Viehbock şi bulgarul Aleksandr Aleksandrov au fost alături de prietenul lor român la aniversare.

Nasa ar putea folosi tehnologia razei tractoare în viitoarele misiuni extraterestre

Nasa explorează mijloace prin care să poată întrebuința fascicule luminoase tractoare în cadrul viitoarelor misiuni extraterestre întreprinse cu ajutorul vehiculelor robotice. Agenția a finanțat recent cu 100.000 de dolari o echipă de ingineri pentru a studia tehnicile experimentale de captare a micilor particule de materie cu ajutorul laserelor.

Naveta spațială Discovery are cu adevărat ultimul zbor din carieră

În cazul în care condițiile meteo vor fi favorabile, astăzi va avea loc ultimul... „pseudo-zbor” al navetei spațiale Discovery. Aceasta nu se va propulsa cu ajutorul propriilor motoare, ci va fi transportată pe plafonul unui Boeing 747 modificat, din Florida înspre Virginia.

SUA nu vor construi ”Steaua morții”!

Casa Albă a răspuns oficial unei petiții prin care se cerea ca SUA să construiască o ”Stea a morții”, similară cu cea din filmul Războiul stelelor.

50 de ani de la prima andocare orbitală

Astăzi se împlinesc 50 de ani de la prima manevră de andocare orbitală, realizată de capsula Gemini VIII și Agena, treapta superioară a unei...

Experimentele a cinci echipe de elevi români vor rula la bordul...

esero-stiinta-tehnica
Cinci echipe de elevi români iau parte la faza finala a competiției spațiale „Astro Pi” organizată de către Agenția Spațială Europeană (ESA). Provocarea lansată tuturor elevilor...

Prima nava spaţială privată se pregăteşte de acostarea la Staţia Spaţială...

Următoarea misiune a lui Space X este Staţia Spaţială Internaţională. Hawthorne, producătorul californian particular de rachete a declarat ieri că Dragon, capsula sa, va fi lansată pe data de 30 noiembrie într-o cursă cargo de test, urmată de o acostare la Staţie.

Misiune Soyuz încheiată cu succes

După ce zilele trecute anunţam eşecul lansării unei rachete Soyuz, ieri ruşii au reuşit să lanseze o altă rachetă Soyuz, care a pus cu succes şase sateliţi ai companiei americane de comunicaţii Globalstar pe orbită.

Prima femeie astronaut a Chinei a ajuns cu succes la bordul...

Capsula Shenzhou-9 a fost lansată sâmbătă seară de la Centrul de Lansare Juquan, iar azi dimineaţă, la ora României 09:07, a andocat cu succes la laboratorul spaţial chinez Tiangong-1. După numai două ore, taikonauţii Liu Yang, Jing Haipeng şi Liu Wang se aflau la bordul laboratorului spațial.

India lansează prima sa misiune către Marte chiar anul acesta

Declarația aparține chiar președintelui indian, Pranab Mukherjee, cel care a susținut că India are planificate mai multe misiune spațiale pentru anul 2013, dintre acestea cea mai importantă fiind cea care își propune să ducă o navetă spațială, fără echipaj uman, pe orbita Planetei Roșii.

Cele mai noi subiecte