Vor fi microbii moștenitorii Pământului?

Încălzirea globală nu mai este de multă vreme un subiect nou. În fapt, astfel de fenomene s-au întâmplat cu ciclicitate pe Terra, uneori efectele lor fiind devastatoare. În aceeași ordine de idei, David Bottjer, profesor de științe naturale în cadrul USC Dornsife, speră să descopere ceea ce ne așteaptă studiind efectele încălzărilor globale din trecutul Terrei.

Cele mai mici forme de viață, fotografiate în premieră

Procariotele sunt, în general, de circa 10 ori mai mici decât eucariotele, și au fost considerate pentru multă vreme drept cele mai mici și mai primitive forme de viață. Însă o echipă de cercetători americani de la Universitatea din California a descoperit că anumite bacterii pot fi mult mai reduse decât acestea.

Formaldehida: o otravă care ar fi putut sta la baza apariției...

Formaldehida, o substanță organică otrăvitoare, dar care este abundentă în Univers ar putea sta la baza substanțelor organice solide, adevărate cărămizi ale vieții.

O moleculă stimulează răspunsul la lumină în cazul șoarecilor orbi

O mică moleculă având rolul de „foto-declanșator” le-a permis șoarecilor orbi să reacționeze la lumină, în cadrul unui experiment al cercetătorilor Universităților din California și din Munchen, coordonați de Richard H. Kramer, respectiv de Dirk Trauner.

Un păianjen care se hrănește cu pești, descoperit în Australia

O nouă specie de păianjen, Dolomedes briangreenei, a fost descoperită recent în Australia, anunță biologul Robert Raven de la Muzeul de istorie Naturală din...

Cercul se închide: fondatorul criogeniei cadavrelor a fost pus la gheață

În Clinton Township, Michigan, ceea ce pare doar o altă clădire de birouri găzduiește peste 100 de cadavre umane care plutesc gentil în capsule uriașe umplute cu nitrogen lichid. Înainte să decedeze, acești indivizi au cerut Institutului Criogenic să îi înghețe în speranța că, vreodată, medicii vor dispune de tehnologia care îi va putea readuce la viață.

Viață într-un lac subglacial

S-ar putea crede că un lac, acoperit de milioane de ani cu un strat gros de câteva sute de metri de gheață, ar trebui să fie steril, adică lipsit orice formă de viață. Lucrurile se pare că nu stau deloc așa, ceea ce deschide calea unor ipoteze îndrăznețe privitoare la viața extraterestră.

Marea Neagră – poluată sau contaminată?

marea-neagra-contaminanti-stiinta-tehnica-1
Poluarea marină este definită ca prezenţa, în exces, în mediul marin a compuşilor organici şi anorganici (adesea de origine antropogenică), ceea ce conduce la...

A fost descoperită o nouă funcție a ARN-ului

Descoperirea, publicată în revista Cell, a fost făcută de cercetătorii de la Universitatea La Sapienza din Roma. Are implicații clinice, dar reprezintă și un progres important în înțelegerea funcțiilor acelei părți din genom neimplicată în sinteza proteinelor.

Avem în ADN aproape 150 de gene transferate de la microbi

Știm că în orice organism omenesc sănătos se află o multitudine de celule bacteriene. Ba chiar se pare că raportul dintre acestea și propriile noastre celule este de 10 la 1. Ca să nu mai vorbim de virusuri, mai multe în noi decât celulele omenești și bacteriene combinate.

Cele mai noi subiecte