Cercul se închide: fondatorul criogeniei cadavrelor a fost pus la gheață

În Clinton Township, Michigan, ceea ce pare doar o altă clădire de birouri găzduiește peste 100 de cadavre umane care plutesc gentil în capsule uriașe umplute cu nitrogen lichid. Înainte să decedeze, acești indivizi au cerut Institutului Criogenic să îi înghețe în speranța că, vreodată, medicii vor dispune de tehnologia care îi va putea readuce la viață.

Viață într-un lac subglacial

S-ar putea crede că un lac, acoperit de milioane de ani cu un strat gros de câteva sute de metri de gheață, ar trebui să fie steril, adică lipsit orice formă de viață. Lucrurile se pare că nu stau deloc așa, ceea ce deschide calea unor ipoteze îndrăznețe privitoare la viața extraterestră.

A fost descoperită o nouă funcție a ARN-ului

Descoperirea, publicată în revista Cell, a fost făcută de cercetătorii de la Universitatea La Sapienza din Roma. Are implicații clinice, dar reprezintă și un progres important în înțelegerea funcțiilor acelei părți din genom neimplicată în sinteza proteinelor.

Avem în ADN aproape 150 de gene transferate de la microbi

Știm că în orice organism omenesc sănătos se află o multitudine de celule bacteriene. Ba chiar se pare că raportul dintre acestea și propriile noastre celule este de 10 la 1. Ca să nu mai vorbim de virusuri, mai multe în noi decât celulele omenești și bacteriene combinate.

Aici Radio E. coli!

Ideea că bacteriile pot comunica prin unde radio a fost avansată pentru prima oară de Luc Montagner în 2009, suscitând un val de critici. Acum, însă, un grup de fizicieni de la Northeastern University din Boston a demonstrat că anumite bacterii sunt capabile să producă unde radio și, cel mai probabil, să și comunice prin intermediul lor.

Au fost descoperiți primii microbi pământeni care expiră metan. Urmează cei...

După unele estimări, a treia parte din totalul organismelor de pe Pământ, ca masă, trăiește în subsolul și în sedimentele planetei noastre, chiar dacă viața și ecologia lor reprezintă un mister total pentru știință.

Ce era, de fapt, monstrul eșuat pe o plajă din Mexic?

Resturile în descompunere ale unui animal neidentificat au creat rumoare și panică în Acapulco, Mexic, după ce acestea au fost aduse pe plaja Bonfil...

Un nou conservant natural va păstra alimentele proaspete pentru mai mulți...

Oricât am vrea, nu putem păstra proaspete produsele pe bază de carne, lactatele, sau ouăle mai mult de câteva săptămâni, fie prin congelare, fie prin uscare, sau prin vidare. Acum, Daniel J. O’Sullivan, profesor la Universitatea din Minnesota, a descoperit o nouă soluție prin care o bucată de carne -și nu numai - s-ar putea menține proaspătă pe raft sau în frigider vreme de mai mulți ani.

Doi oameni de știință realizează filme holografice cu celule indivuduale

Lumea microscopiei tocmai a evoluat de la studierea imaginilor statice la vizionarea unor secvențe de film 3D, după ce doi oameni de știință de la EPFL, din Franța, au descoperit o modalitate prin care să genereze imagini holografice ale celulelor la nanoscară și să privească reacția acestora atunci când sunt stimulate în diferite feluri.

După 3.000 de ani, un fost șofer de taxi britanic devine...

Abonații serviciului de televiziune publică Channel Four, din Marea Britanie, vor putea urmări, pe parcursul a mai multe luni, cum trupul neînsuflețit al fostului șofer de taxi Alan Billis, din Torquay, Devon, se transformă în mumie, fiind prezervat prin intermediul acelorași tehnici folosite de egipteni în cazul faraonului Tutankamon, cu mai bine de trei milenii în urmă.

Cele mai noi subiecte