Buricul uman găzduiește sute de specii necunoscute

Prin Proiectul Biodiversității Ombilicale, derulat în cadrul Universității de Stat din North Carolina, în Raleigh, oamenii de știință care au analizat 95 de mostre de țesut ADN recoltate din regiunile ombilicale ale mai multor donatori voluntari au descoperit 1.400 de legături bacteriene diferite, dintre care 662 de tipuri de microbi aparent necatalogate încă.

Bacterii care extrag aur

Este posibil ca în viitor să folosim culturi de bacterii pentru a extrage aurul din zăcămintele sărace.

În adâncurile Mării Negre

marea-neagra-incdm-stiinta-tehnica-1
În secolul 21, când trăim cu impresia că știm tot ce se putea ști despre biodiversitate, cât este de probabil să se mai descopere...

Canalizările sunt o sursă inepuizabilă de virusuri necunoscute, după ce au...

Virusurile sunt cea mai abundentă formă de viață de pe Pământ. Totuși, cunoștințele noastre despre lumea virală sunt limitate la numai o fracțiune din aceasta. Acum, cercetătorii Universităților din Pittsburgh, St. Luis și Barcelona au descoperit că apele menajere din canalizări reprezintă habitatul de mii de noi virusuri, nedescoperite încă, dintre care unele ar putea avea impact asupra sănătății umane.

Nanocostume pentru vid… (video)

O descoperire întâmplătoare ne arată cum putem proteja larvele musculiței de oțet pentru a supraviețui vidului înaintat și aduce un argument suplimentar pentru ipoteza panspermiei.

Poate o algă să salveze Fukushima?

Printre studiile menite a identifica măsuri eficiente de eliminare a deșeurilor radioactive din mediul înconjurător se numără și cel asupra algei Closterium moniliferum, prezentat de Minna Krejci, de la Universitatea Northwestern, săptămână trecută, la întâlnirea membrilor American Chemical Society din Anaheim, California.

O proteină din limfa oposumului ne-ar putea face imuni la aproape...

Într-o zi, oposumii ne-ar putea oferi antidotul pentru aproape toate formele de otrăvire, inclusiv ca tratament în cazul mușcăturilor de șerpi veninoși.

Mic ghid al autostopistului
prin celule şi organe (februarie 2016)

mic-ghid-mironov---stiinta-tehnica-3
Lupta împotriva cancerului O declaraţie epocală a făcut Preşedintele SUA în cadrul recentului său „Discurs despre Starea Naţiunii”. Preluând postura legendarului J. F. Kenedy de...

„Grădinăritul” cerebral

Grădinarii știu că unele ramuri ale copacilor trebuie tăiate pentru ca altele să poată crește mai puternice și același lucru survine și în procesul dezvoltării creierului: celulele microgliei elimină conexiunile dintre neuroni, definind comunicațiile cerebrale.

Gânduri de pește

O echipă de cercetători japonezi a reușit să vizualizeze activitatea cerebrală, din zona în care sunt prelucrate informațiile vizuale, a unei larve de pește zebră.

Cele mai noi subiecte