Aici Radio E. coli!

Ideea că bacteriile pot comunica prin unde radio a fost avansată pentru prima oară de Luc Montagner în 2009, suscitând un val de critici. Acum, însă, un grup de fizicieni de la Northeastern University din Boston a demonstrat că anumite bacterii sunt capabile să producă unde radio și, cel mai probabil, să și comunice prin intermediul lor.

Au fost descoperiți primii microbi pământeni care expiră metan. Urmează cei...

După unele estimări, a treia parte din totalul organismelor de pe Pământ, ca masă, trăiește în subsolul și în sedimentele planetei noastre, chiar dacă viața și ecologia lor reprezintă un mister total pentru știință.

Ce era, de fapt, monstrul eșuat pe o plajă din Mexic?

Resturile în descompunere ale unui animal neidentificat au creat rumoare și panică în Acapulco, Mexic, după ce acestea au fost aduse pe plaja Bonfil...

Un nou conservant natural va păstra alimentele proaspete pentru mai mulți...

Oricât am vrea, nu putem păstra proaspete produsele pe bază de carne, lactatele, sau ouăle mai mult de câteva săptămâni, fie prin congelare, fie prin uscare, sau prin vidare. Acum, Daniel J. O’Sullivan, profesor la Universitatea din Minnesota, a descoperit o nouă soluție prin care o bucată de carne -și nu numai - s-ar putea menține proaspătă pe raft sau în frigider vreme de mai mulți ani.

Doi oameni de știință realizează filme holografice cu celule indivuduale

Lumea microscopiei tocmai a evoluat de la studierea imaginilor statice la vizionarea unor secvențe de film 3D, după ce doi oameni de știință de la EPFL, din Franța, au descoperit o modalitate prin care să genereze imagini holografice ale celulelor la nanoscară și să privească reacția acestora atunci când sunt stimulate în diferite feluri.

John Ray, părintele științelor moderne

john-ray-biologie-stiinta-tehnica-1
Privind retrospectiv viața și opera lui John Ray, ai impresia că un astfel de om s-a născut pentru a scrie istoria la propriu. Cu...

După 3.000 de ani, un fost șofer de taxi britanic devine...

Abonații serviciului de televiziune publică Channel Four, din Marea Britanie, vor putea urmări, pe parcursul a mai multe luni, cum trupul neînsuflețit al fostului șofer de taxi Alan Billis, din Torquay, Devon, se transformă în mumie, fiind prezervat prin intermediul acelorași tehnici folosite de egipteni în cazul faraonului Tutankamon, cu mai bine de trei milenii în urmă.

Un parazit transformă creveții în canibali vorace

Potrivit cercetătorilor Universității din Leeds, ai Universității Regale din Belfast și ai Universității Stellenbosch din Africa de Sud, un mini-parazit, Pleistophora mulleri, nu doar alimentează canibalismul în rândul creveților de apă dulce Gammarus duebeni celticus, dar le și imprimă un comportament mult mai vorace, astfel că aceștia își consumă mult mai rapid hrana.

Bacteria ucigașă a pus Europa pe jar

Germania a fost țara care tras semnalul de alarmă: prea multe cazuri de pacienți afectați de STEC (Shiga toxin-producing  Escherichia coli), o bacterie patogenă care în anumite cazuri poate provoca moartea.

Pastila contraceptivă pentru bărbați ar putea fi disponibilă pentru teste începând...

Medicul James Bradner și colegii săi de la Institutul Oncologic Dana-Farber, dezvoltat în cadrul Harvard, au descoperit o moleculă care poate conduce la obținerea primei pilule contraceptive bărbătești eficiente. Aceasta ar putea fi pregătită pentru testare în aproximativ un an.

Cele mai noi subiecte