S-a reuşit crearea de ADN sintetic cu potenţial evolutiv

Cercetătorii au reuşit să copieze chimia vieţii în versiunile sintetice de ADN şi ARN,  cu ajutorul unor molecule numite polimeraze.

Iată cum funcționează ADN-ul! (Video)

Fiecare ființă vie de pe Pământ este definită de propria sa moleculă unică. Această moleculă, denumită acid dezoxiribonucleic (ADN) poate fi desfășurată pe o lungime de doi metri, dar ea încape, încolăcită, în fiecare celulă a fiecărui organism.

Mic ghid al autostopistului prin celule și organe (iunie 2015)

mic-ghid-mironov---stiinta-tehnica
Hagastaden Adunarea Generală a EUSJA (Asociaţia Jurnaliştilor de Ştiinţă din Uniunea Europeană) s-a ţinut în acest an la Stockholm. Aproape toate ţările Europei au avut reprezentanţi...

Pastila contraceptivă pentru bărbați ar putea fi disponibilă pentru teste începând...

Medicul James Bradner și colegii săi de la Institutul Oncologic Dana-Farber, dezvoltat în cadrul Harvard, au descoperit o moleculă care poate conduce la obținerea primei pilule contraceptive bărbătești eficiente. Aceasta ar putea fi pregătită pentru testare în aproximativ un an.

Au fost descoperiți primii microbi pământeni care expiră metan. Urmează cei...

După unele estimări, a treia parte din totalul organismelor de pe Pământ, ca masă, trăiește în subsolul și în sedimentele planetei noastre, chiar dacă viața și ecologia lor reprezintă un mister total pentru știință.

O moleculă stimulează răspunsul la lumină în cazul șoarecilor orbi

O mică moleculă având rolul de „foto-declanșator” le-a permis șoarecilor orbi să reacționeze la lumină, în cadrul unui experiment al cercetătorilor Universităților din California și din Munchen, coordonați de Richard H. Kramer, respectiv de Dirk Trauner.

Cel mai mic motor electric din lume este o moleculă

V-ați gândit vreodată că dimensiunea unui motor electric ar putea fi de numai un nanometru (o miliardime dintr-un metru)? Ei bine, atât de mare este cel mai mic motor electric din lume, fix cât o moleculă.

De ce animalele sunt mai mari în zonele cu climă rece?

Cele mai multe vertebrate urmează același tipar misterios, își măresc masa pe măsură ce se apropie de cei doi poli ai Terrei. Spre exemplu, o căprioară care trăiește aproape de tropice va avea în jur de 50-60 de kilograme. În același, o căprioară care trăiește aproape de cercul arctic va atinge o greutate de cel puțin 114 kilograme. Cum se explică acest lucru?

Insecta Frankenstein, cea mai ciudată insectă care a trăit vreodată

Atunci când a fost descoperită în depozitul de fosile preistorice din Crato, Brazilia, bizara insectă de acum 120 de milioane nu a putut fi încadrată în niciun ordin animal cunoscut. Astfel, cercetătorii au fost nevoiți să creeze unul nou, numit Coxoplectoptera, în care neobișnuita creatură să poată fi catalogată.

IFIN-HH: FIZICA ȘI SĂNĂTATEA POPULAȚIEI