Mic ghid al autostopistului
prin celule şi organe (februarie 2016)

mic-ghid-mironov---stiinta-tehnica-3
Lupta împotriva cancerului O declaraţie epocală a făcut Preşedintele SUA în cadrul recentului său „Discurs despre Starea Naţiunii”. Preluând postura legendarului J. F. Kenedy de...

Buricul uman găzduiește sute de specii necunoscute

Prin Proiectul Biodiversității Ombilicale, derulat în cadrul Universității de Stat din North Carolina, în Raleigh, oamenii de știință care au analizat 95 de mostre de țesut ADN recoltate din regiunile ombilicale ale mai multor donatori voluntari au descoperit 1.400 de legături bacteriene diferite, dintre care 662 de tipuri de microbi aparent necatalogate încă.

Un nou conservant natural va păstra alimentele proaspete pentru mai mulți...

Oricât am vrea, nu putem păstra proaspete produsele pe bază de carne, lactatele, sau ouăle mai mult de câteva săptămâni, fie prin congelare, fie prin uscare, sau prin vidare. Acum, Daniel J. O’Sullivan, profesor la Universitatea din Minnesota, a descoperit o nouă soluție prin care o bucată de carne -și nu numai - s-ar putea menține proaspătă pe raft sau în frigider vreme de mai mulți ani.

Strămoşul comun al tuturor speciilor a fost subestimat

Potrivit unui nou studiu efectuat de cercetătorii americani, coctailul primordial din care a apărut viaţa pe Pământ pare a fi mai mult decât atât, fiind mai complex decât se credea iniţial.

O echipă de cercetători japonezi a creat un ficat omenesc din...

O echipă de oameni de știință de la Universitatea din Yokohama, Japonia, a transplantat celule stem pluripotente induse (iPS) în trupul unui șoarece, care s-au dezvoltat ulterior într-un ficat omenesc de dimensiuni mici, dar funcțional. Realizarea pavează drumul către posibilitatea producerii de organe „ artificiale” pentru transplanturi umane.

Gânduri de pește

O echipă de cercetători japonezi a reușit să vizualizeze activitatea cerebrală, din zona în care sunt prelucrate informațiile vizuale, a unei larve de pește zebră.

„Grădinăritul” cerebral

Grădinarii știu că unele ramuri ale copacilor trebuie tăiate pentru ca altele să poată crește mai puternice și același lucru survine și în procesul dezvoltării creierului: celulele microgliei elimină conexiunile dintre neuroni, definind comunicațiile cerebrale.

Acest pinguin nu are pene, dar are un costum nou-nouț

Un pinguin din specia Pygoscelis adeliae, sau pinguinul Adelie, care suferea de o boală extrem de rară ce îi cauza căderea penelor și-a găsit...

Ar putea fi acesta secretul divizării celulare?

Biologii studiază de zeci de ani fenomenul divizării celulelor. Totuși, mecanica acestui proces de separare și înmulțire a vieții a rămas întotdeauna un mister.

Poate o algă să salveze Fukushima?

Printre studiile menite a identifica măsuri eficiente de eliminare a deșeurilor radioactive din mediul înconjurător se numără și cel asupra algei Closterium moniliferum, prezentat de Minna Krejci, de la Universitatea Northwestern, săptămână trecută, la întâlnirea membrilor American Chemical Society din Anaheim, California.

Cele mai noi subiecte