Genomul complet al lui Ötzi a fost descifrat. Omul Ghețurilor avea...

Revista Nature Communications a publicat genomul complet al omului preistoric, mort de mai bine de 5.000 de ani, descoperit în urmă cu 21 ani într-un gheţar din Alpii Ötztal, la graniţa dintre Austria şi Italia, botezat Ötzi şi supranumit Omul Zăpezilor sau al Gheţurilor.

Neanderthalienii erau canibali?

canibalism
99 de fragmente osoase descoperite în peștera Goyet din Belgia, fragmente provenind de la cinci indivizi neanderthalieni – patru adulți și un copil –...

A fost descoperită probabil cea mai veche specie umană

O descoperire cum este cea a paleoantropologului Lee Berger poate fi numită, fără a ocoli cuvintele mari, istorică. Și asta pentru că ceea ce a reușit cercetătorul sud-african schimbă din temelii tot ceea ce știam despre începuturile genului Homo, genul din care astăzi noi, Homo sapiens, suntem singurii supraviețuitori.

Medicina modernă rezolvă o crimă antică. Ramses al III-lea a fost...

Folosind metode de investigație moderne ale unei crime, specialiștii conduși de Dr. Albert Zink, de la Institutul pentru Mumii și Otzi de la Bolzano, Italia, au reușit să descifreze tainele unei crime ce a avut loc acum peste 3.000 de ani.

Ziua norocosului Leif

Ieri, în Statele Unite, s-a sărbătorit ziua „Norocosului Leif”. Nu multă lume ştie că Leif Erikson, explorator scandinav, a descoperit America cu aproape 500 de ani înaintea lui Columb, în jurul anului 1000.

Cine construia case de piatră acum 10.000 de ani?

O echipă de arheologi de la Universitatea din York, Marea Britanie, a identificat recent un sit saudit, în regiunea Tabuk,  care datează de acum...

Diferenţierea socială a început încă din Neoliticul timpuriu

Nici măcar în urmă cu 7.000 de ani oamenii nu erau egali. Dovadă stau mormintele de pe întreg cuprinsul Europei, datând din anul 5.000 î.Hr., în care cei bogaţi, care aveau acces la terenuri fertile, erau îngropaţi alături de uneltele lor.

Oamenii s-au încrucișat și cu alte specii umane decât neanderthalienii

Este o idee general acceptată astăzi aceea că Homo Sapiens a interacționat sexual cu Omul de Neanderthal și cu Denisovanii din Asia, urme genetice ale acestora păstrându-se în genomul uman până astăzi. Ce s-a întâmplat însă în Africa până la migrația omului modern anatomic de abia începem să aflăm.

Oamenii preistorici din America nu au dispărut în urma unui cataclism...

Explozia unei comete nu mai este considerată principalul factor care a dus la dispariția culturii Clovis din America de Nord de acum 13.000 de ani, se arată într-un studiu recent, publicat în Geophysical Monography Series.

Și totuși, cine nu a făcut sex cu neanderthalienii?

Se pare că, în ciuda reputației de creaturi hirsute și cu apucături mai degrabă animale decât umane, neanderthalienii erau parteneri atrăgători pentru reprezentanții speciei Homo Sapiens. Asta dacă luăm în considerare numărul tot mai mare de populații umane în care se regăsește ADN-ul neanderthalian.

Cele mai noi subiecte