Practic, acest „tatuaj” este un senzor wireless de grosimea unei foi de hârtie şi care funcţionează ca un sistem de alarmă ultrasensibil al sistemului imunitar.

Senzorul wireless, creat de către cercetători ai Universităţii Princeton, diagnostichează afecţiunile prin prelevarea bacteriilor conţinute de respiraţia pacientului.

Este construit dintr-un strat de grafen tipărit pe un substrat de mătase, peste care a fost adăugată o secvenţă de aminoacizi (peptide).

El poate fi tatuat pe dinţi, dar și pe țesuturi moi, fiind flexibil, iar după analiza bacteriilor conţinute de respiraţie transmite informaţiile personalului medical pentru continuarea investigaţiilor.

Pentru testarea sa, savanţii au imprimat senzorul pe un dinte de vacă, un voluntar a suflat peste el, iar circuitul a preluat molecula din respiraţia acestuia şi a reuşit să detecteze niveluri mici de prezenţă a Stafilococului auriu (Staph. Aureus).

Tatuajul dentar de diagnostic nu deţine încă o licenţă de comercializare, însă dr. Michael McAlpine, coordonatorul echipei de cercetători, intenţionează să îl licenţieze în vederea comercializării viitoare, el putând fi util în diagnosticarea soldaţilor răniţi pe câmpul de luptă, pentru a vedea dacă li s-au infectat rănile ori în cazul pacienţilor cu imunitate scăzută, pentru care orice bacterie poate constitui un pericol.