Doi cercetători de la Institutul de Transplant Thomas E. Starzl, din cadrul Universităţii din Pittsburgh, au analizat stadiul de evoluţie al xenotransplanturilor – adică al folosirii de celule, organe şi ţesuturi de la o specie la alta, în speță de la porci la oameni.

Potrivit studiului, publicat în revista The Lancet, testele clinice pentru transplanturile porc-om ar putea începe în doar câţiva ani.

Porcinele modificate genetic cu gene care să le protejeze celulele, ţesuturile şi organele de respingerea lor de către sistemul imunitar uman au un potenţial uriaş. Până în prezent, studiile au fost concentrate pe primate non-umanoide, însă organele prelevate de la porci au funcţionat doar ca soluţii temporare – într-un caz, o primată a supravieţuit cu o inimă transplantată de la un porc pentru o perioadă de opt luni.

Totuși, celulele şi ţesuturile porcine, ce ar putea fi folosite pentru combaterea unor boli precum Parkinson sau diabet, au avut o rată de succes mai mare, decât organele complete transplantate.

Concluzia studiului a fost că noua generaţie de porci modificaţi genetic va îmbunătăţi substanţial şansele de xenotransplanturi celulare şi de cornee.