URMĂRIȚI AICI CUM S-A DESFĂȘURAT PROIECTUL ACADEMIEI S&T „TRANZITUL LUI MERCUR”

Tranzitul lui Mercur reprezintă tranzitul planetei Mercur peste discul Soarelui, un eveniment astronomic foarte rar: într-un secol, acest eveniment poate fi observat de pe Pământ doar de 13 ori, în medie. Iar în România această medie scade la numai 3-4 evenimente în 100 de ani.

tranzitul-lui-mercur---stiinta-tehnica-1Așa încât redacţia Ştiinţă&Tehnică și-a propus să facă observaţia astronomică din curtea şcolii, alături de elevii din 4 şcoli bucureştene.

În data de 9 mai ne întâlnim pe rând cu elevii de la Colegiul Naţional Mihai Viteazul, Colegiul Naţional Matei Basarab, Liceul Teoretic C.A. Rosetti şi Şcoala Centrală.

Evenimentul astronomic poate fi urmărit de orice pasionat în data de 9 mai, când, începând cu ora 14:11:51, prima planetă a sistemului solar pătrunde pe discul incandescent al Soarelui şi poate fi admirată printr-un telescop cu o magnificaţie de minimum 50x. Mercur traversează încet, timp de 7 ore şi jumătate, de la vest la est, Soarele.

tranzitul-lui-mercur---stiinta-tehnica-2

De la noi din ţară Tranzitul lui Mercur poate fi văzut până la apusul Soarelui. Ne va apărea ca o biluţă minusculă, de un negru intens, mai închis decât toate petele solare, care se vor găsi la momentul respectiv pe fotosferă. Faza de Maximum se înregistrează la ora 17:55:49, când micul punct întunecat va fi la cea mai mică distanţă de centrul discului solar.

Pentru că are un diametru aparent de numai 12 secunde de arc, este recomandată folosirea unui telescop mare sau o vizită la cel mai apropiat observator astronomic. Cu siguranţă, toate vor fi deschise pentru public, dacă va fi senin.

tranzitul-lui-mercur---stiinta-tehnica-4

ATENȚIE!
Faceţi observaţia vizual sau fotografic NUMAI PRIN FILTRU SOLAR SPECIAL! Nu încercaţi să priviţi Soarele prin filtre improvizate, pentru că riscaţi orbirea!

Impresiile observatiei astronomice, dar şi ale întâlnirii cu redacţia Știință&Tehnică, le puteţi afla pe site-ul nostru, dar şi pe pagina de Facebook, în data de 9 mai.

tranzitul-lui-mercur---stiinta-tehnica-3