19% dintre speciile reptiliene de pe Terra, incluzând aici crocodilii, șerpii, șopârlele sau țestoasele, se află pe punctul de a dispărea definitiv anunță publicația de specialitate Conservation Biology. Dintre acestea, 12% se află într-o stare critică, 47% sunt în pericol major, în timp 14% sunt vulnerabile.

De departe, cel mai mare pericol pentru existența acestor viețuitoare îl reprezintă pierderea habitatului în fața acțiunilor omului, în special extinderea terenurilor agricole și a defrișărilor. Dezzvoltarea urbană, de asemenea, precum și apariția speciilor invazice, constituie amenințări la adresa reptilelor.

Studiul a fost realizat de peste 200 de experți din toată lumea și a inclus circa 9000 de specii de reptile. Drama acestor viețuitoare este aceea că, susțin specialiștii, au reușit să treacă peste cel puțin trei extincții majore ale vieții, inclusiv cea de la sfârșitul Permianului, acum 251 de milioane de ani, pentru a sfârși în urma acțiunilor omului. Unele reptile au apărut pe Terra încă de acum 300 de milioane de ani.