Cercetătorii Școlii de Inginerie și Științe Aplicate Henry Samueli, din cadrul UCLA, au dezvoltat o nouă platformă de imagistică prin fluorescență pentru telefoanele mobile, capabilă să detecteze prezența bacteriei Escherichia coli (E. coli) în mâncare și în apă.

Inginerii au combinat capilare din sticlă ce conțin anticorpi cu nanocristale (semiconductoare folosite de obicei în imagistica medicală) pentru a forma agenți de semnalizare care să detecteze mai ales particulele de E. coli în mostrele analizate. Au integrat apoi această tehnologie într-un adaptor compact care se poate atașa peste camera unui telefon mobil.

Atunci când capilarele detectează E. coli, ele emit lumină, care excită nanocristalele . Cuantificând emisia de lumină fluorescentă, concentrația de E. coli dintr-o mostră poate fi determinată. Astfel, adaptorul telefonului mobil acționează ca un microscop cu fluorescență, indicând prezența bacteriei.

E. coli poate contamina cu ușurință mâncarea și apa potabilă. Ea reprezintă o amenințare semnificativă la adresa sănătății publice, chiar și în țările foarte avansate, cauzând un număr mare de spiralizări și chiar decese în fiecare an. Nu mai mult de 10 – 100 de particule de E. coli pot ucide celulele florei intestinale, distrugând rinichii și chiar provocând cheaguri de sânge în creier, precum și atacuri cerebrale, paralizii și stop cardio-respirator.

Nu se știe încă dacă scannerul de bacterie E. coli al inginerilor de la UCLA va ajunge pe piață, dar el demonstrează posibilitatea unui detector portabil ieftin pentru una dintre cele mai rele forme de contaminare a hranei și a apei care există.