Imagini rare au fost surprinse în pădurea din Borneo, Indonezia. Ele arată o femelă de leopard cu nori și cei doi pui ai ei. Această specie pe cale de dispariție este monitorizată îndeaproape de echipele de conservare care au amplasat capcane în Parcul Național Tanjung Puting pentru a înregistra mișcările animalelor sălbatice. Leopardul cu nori din Borneo (Neofelis diardi borneensis), o subspecie a leopardului cu nori Sunda, se caracterizează prin petele sale mici, distincte asemănătoare norilor și o dungă dublă dorsală. Aceste feline agile, care trăiesc în păduri, vânează în primul rând maimuțe, pisici și rozătoare în pădurile dese din Borneo, unde joacă un rol crucial în ecosistem ca prădători de top.

Cu toate acestea, în ciuda importanței lor ecologice, leoparzii cu nori din Borneo se confruntă cu amenințări serioase, inclusiv defrișarea rapidă a habitatului lor. Defrișarea din Borneo este, de fapt, una dintre cele mai mari din lume, cu o reducere de 50% a pădurilor între 1973 și 2015. Această dispariție a habitatului a redus considerabil populația acestor prădători, care acum este estimată la mai puțin de o treime din ceea ce a fost înainte. Din acest motiv, specia este acum clasificată ca fiind pe cale de dispariție de către Uniunea Internațională pentru Conservarea Naturii (IUCN). Imaginile recente cu o mamă cu puii ei în Parcul Național Tanjung Puting oferă, așadar, o licărire de speranță. Imaginile anterioare au surprins exemplare individuale din regiune, dar niciodată o familie întreagă.

Imaginile au fost distribuite de Fundația Orangutan, o organizație de conservare dedicată protejării urangutanilor și a habitatului lor natural din Indonezia. Scopul său principal este de a proteja aceste maimuțe mari și habitatul lor prin colaborarea cu comunitățile locale, guvernele, organizațiile partenere și cercetătorii pentru a dezvolta și implementa programe eficiente de conservare. Cu toate acestea, fundația lucrează și pentru a păstra biodiversitatea pădurii tropicale în general, cu accent pe protejarea speciilor pe cale de dispariție și combaterea defrișărilor.

Medie 5 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 8