4.4

Recent, o universitate americană a anunțat colaborarea cu NASA în dezvoltarea și trimiterea unei mici stele artificiale pe orbită în jurul Pământului până la sfârșitul deceniului. De ce este agenția spațială americană interesată de acest proiect?

Agenția Spațială Americană (NASA) este adesea în centrul atenției datorită numeroaselor sale proiecte. Recent, a fost anunțată o nouă misiune numită Landolt. Acesta va consta în plasarea pe orbita terestră a unei mici stele artificiale, un fel de mini-Soare, până în 2030, cu scopul de a reproduce radiația supernovelor sau galaxiilor așa cum le vedem de pe Pământ.

Acest proiect a fost explicat în detaliu într-un comunicat de presă publicat de Universitatea George Mason din Fairfax (Statele Unite). Potrivit responsabililor proiectului, acesta, realizat în colaborare cu NASA, ar trebui să permită o mai bună înțelege diferitele nuanțe de interpretare de către oamenii de știință atunci când citesc rezultatele observațiilor. Mai mult, un alt obiectiv va fi acela de a determina în ce măsură atmosfera Pământului joacă rolul de filtru în ceea ce privește, printre altele, radiațiile electromagnetice.

„Această misiune se concentrează pe măsurarea proprietăților fundamentale utilizate zilnic în observațiile astronomice. Acest lucru ar putea afecta și schimba modul în care măsurăm sau înțelegem proprietățile stelelor, temperaturile de suprafață și locuibilitatea exoplanetelor”, a declarat Eliad Peretz, investigatorul principal adjunct al misiunii Landolt. Oamenii de știință au adăugat că misiunea ar trebui să permită localizarea mai precisă a unei observații pe un cer 3D. Amintiți-vă că în prezent, metoda „deplasării spre roșu” este folosită pentru a calcula distanța dintre Pământ și o galaxie (sau o supernova). Pe măsură ce lumina se mișcă prin vidul spațiului, datorită expansiunii Universului undele tind să își crească lungimea de undă și să se deplaseze în spectrul vizibil spre roșu. Această tehnică are însă o precizie relativ relativă în calcularea distanțelor și anume câțiva ani lumină.

Anunțul lansării unui satelit care acționează ca un mini-Soare pe orbită în jurul Pământului să pară a fi ceva înfricoșător. Totuși, cercetătorii au arătat că dispozitivul nu ar fi mai mare decât o cutie de pantofi. Așadar, nu există niciun motiv să vă faceți griji cu privire la această misiune, mai ales că laserele îndreptate spre Pământ vor fi de o sută de ori prea slabe pentru a fi vizibile cu ochiul liber, așa că doar telescoapele NASA vor putea observa radiația le vor putea observa.

Medie 4.4 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 8