Recent, oamenii de știință au stabilit o legătură între încălzirea globală cauzată de om și concentrația de argint din sedimentele marine. Cercetătorii chinezi au subliniat, de asemenea, că acest metal poate fi toxic pentru anumite specii marine.

Argintul ar putea contribui la dispariția unor specii de animale marine. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de o echipă de la Universitatea Tehnologică din Hefei (China) și publicat în revista Geophysical Research Letters. Potrivit autorilor, solurile marine conțin o cantitate semnificativă de argint. De asemenea, această cercetare stabilește pentru prima dată o legătură între efectele încălzirii globale cauzate de om și concentrațiile de argint din sedimentele marine. Argintul, sub formă ionizată, ajunge în apă prin ploaie, care transferă elementele chimice din atmosferă și rocile în apă. Din păcate, există un pericol pentru unele animale marine, deoarece argintul poate fi toxic.

În Marea Chinei de Sud, lângă o zonă de coastă din Vietnam, cercetătorii au prelevat o carote de sediment pentru a înțelege comportamentul argintului la nivelul fundurilor marine. Ei au reușit să calculeze concentrațiile de argint în funcție de adâncimea rocii și de vârsta acesteia. Conform rezultatelor, concentrația de argint a scăzut în general între 1200 î.Hr. și prezent. Totuși, începând cu aproximativ 1850, cantitatea de argint a crescut semnificativ, o perioadă care coincide cu începutul erei industriale și cu creșterea nivelului de CO2 în atmosferă. Fenomenul de creștere a concentrației de argint în sedimente marine este cunoscut de mult timp și în alte regiuni, cum ar fi lângă San Francisco sau Massachusetts, unde apele reci de adâncime se ridică la suprafață. Totuși, o legătură cu poluarea umană nu fusese stabilită până acum.

Acest fenomen de ridicare a apei reci se intensifică atunci când temperaturile Pământului cresc. În aceste condiții, nutrienții tind să se ridice la suprafață, contribuind la formarea algelor și susținând lanțul trofic. Totuși, dacă argintul ar scăpa din sedimente și s-ar difuza în apă, una dintre consecințe ar putea fi otrăvirea pe scară largă a ecosistemelor marine și a faunei care le populează.

Medie 5 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 3