Un studiu recent efectuat în Statele Unite sugerează că canabisul ar putea fi o modalitate excelentă de combatere a țânțarilor. Cercetătorii s-au concentrat asupra efectelor cannabidiolului (CBD), unul dintre principalii constituenți ai canabisului.

Noi cercetări explorează în mod regulat posibile soluții pentru combaterea țânțarilor. În august 2024, de exemplu, cercetătorii americani analizau utilizarea bacteriilor modificate genetic din piele pentru a acționa ca un repelent. Cu toate acestea, trebuie amintit că țânțarii sunt purtătorii multor boli (de exemplu, virusul Zika) și că proliferarea lor este în prezent facilitată de schimbările climatice.

Recent, cercetătorii de la Ohio State University (SUA) au studiat o altă posibilitate de combatere a țânțarilor. Articolul lor publicat în revista Insects se referă la utilizarea extractului de canabis pentru a elimina larvele de țânțari. După cum explică oamenii de știință, au fost studiate efectele unei componente în special: cannabidiolul (CBD). În cadrul experimentului, autorii au plasat frunze uscate de cânepă pulverizate într-o soluție de metanol timp de mai multe săptămâni pentru a atinge o anumită concentrație de CBD. Cercetătorii au adăugat apoi aceste extracte în hrana larvelor de țânțari în doze variabile. După administrarea CBD, cercetătorii au verificat starea de sănătate a larvelor atingându-le abdomenul cu un ac. Toate larvele au murit în 48 de ore. Evident, dozele diferite au accelerat sau încetinit procesul, dar, potrivit autorilor acestei cercetări, chiar și o cantitate infimă de CBD este suficientă pentru a face ravagii în rândul larvelor.

Pentru cercetători, aceste rezultate foarte încurajatoare ar putea face din canabis o alternativă la soluțiile utilizate până în prezent. În plus, este o soluție naturală la pesticidele adesea poluante, precum și mai puțin costisitoare, deoarece cultivarea canabisului este mai durabilă decât multe dintre celelalte produse naturale utilizate în mod normal pentru combaterea insectelor.

Cu toate acestea, trebuie efectuate mai multe cercetări asupra canabisului, în principal pentru a se asigura că CBD nu devine o sursă de abuz. De exemplu, trebuie să ne asigurăm că această substanță nu distruge tot ceea ce este viu după ce a fost pulverizată. În special, trebuie să ne asigurăm că substanța nu atacă alte insecte, cum ar fi albinele și alți polenizatori, ceea ce ar putea perturba ecosistemele.

Medie 5 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 3