Trei tineri exploratori au făcut o descoperire paleontologică extraordinară în Badlands din Dakota de Nord: un exemplar rar de T. rex. Poreclit cu afecțiune „Teen Rex”, acest tânăr dinozaur ar putea oferi informații cruciale despre creșterea și dezvoltarea acestui înfricoșător prădător din Cretacic.

Scheletul parțial al „Teen Rex” a fost descoperit în 2022 pe o formațiune de stâncă de trei copii cu vârsta cuprinsă între 7 și 10 ani, în timp ce se plimbau în formația Hell Creek din Badlands din Dakota de Nord (Statele Unite). Tatăl lor, prezent acolo, și-a avertizat apoi fostul coleg de clasă, Tyler Lyson, acum paleontolog la Muzeul Naturii și Științei din Denver. Săpăturile sitului au început unsprezece luni după descoperirea inițială. Echipa a dezgropat o serie de fosile, inclusiv un dinte și o tibie. Pe baza dimensiunii sale, cercetătorii au putut determina că acest dinozaur era încă „adolescent” la momentul morții sale. Amintiți-vă că exemplarele juvenile de T. rex sunt extrem de rare, ceea ce face ca această descoperire să fie cu atât mai valoroasă pentru comunitatea științifică.

Potrivit analizelor, acesta măsura aproximativ 7,6 metri lungime și cântărea în jur de 1.600 de kilograme când a murit în urmă cu mai bine de 66 de milioane de ani. Spre comparație, un adult T. rex atingea aproximativ 12 metri lungime și cântărea în jur de 3.600 kg.

În prezent oamenii de știință lucrează pentru a analiza oasele tânărului T. rex în detaliu pentru a afla mai multe despre vârsta exactă a acestuia, precum și despre modelele sale de creștere și dezvoltare osoasă. Descoperiri ca aceasta au potențialul de a oferi noi perspective importante asupra comportamentului acestor creaturi fascinante care sunt printre cei mai înfricoșători prădători care au existat vreodată pe Pământ. Cu toate acestea, știm deja câteva lucruri despre dezvoltarea T. rex, inclusiv că puii nu erau mai mari decât un curcan atunci când ieșiră din ou și erau acoperiți de pene. De asemenea, știm că tinerii au câștigat apoi în jur de 3 kg pe zi timp de 13 ani. La această vârstă, craniul acestor prădători era încă foarte lung, cu dinți destul de îngusti, în timp ce corpurile lor erau foarte zvelte.

Schimbări fizice majore au loc în jurul vârstei de 14 sau 15 ani. Știm că în doar doi ani, capul și maxilarul s-au adâncit, în timp ce dinții au devenit mai groși. Aceste animale arătau apoi ca un adevărat T. rex. În cele din urmă, un al doilea val de schimbări a avut loc apoi în jurul vârstei de 18 ani. În această perioadă, acești dinozauri au câștigat în jur de trei tone, devenind mai grei decât orice alt tiranosaurid.

Medie 5 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 6