4.7

Potrivit unui studiu recent realizat în Statele Unite, albinele ar putea ajuta la salvarea vieților oamenilor. Cercetătorii au constatat că aceste insecte polenizatoare au capacitatea de a detecta cancerul pulmonar în respirația umană. Fumatul este factorul principal în apariția acestui tip de cancer, deși există și alte cauze precum fumatul pasiv sau expunerea la anumite substanțe chimice. În plus, detectarea precoce a cancerului pulmonar poate duce la o rată de vindecare care se apropie de 80%.

Un studiu special acceptat spre publicare de revista Biosensors and Bioelectronics atrage atenția asupra acestui subiect. Echipa de la Universitatea din Michigan (Statele Unite), din spatele acestei lucrări, a ajuns la concluzii clare: albinele pot detecta această boală.

Albinele au un simț al mirosului foarte dezvoltat, ceea ce le permite să se miște și să se hrănească eficient. Oamenii de știință americani au obținut rezultate care le permit să concluzioneze că albina este capabilă să detecteze anumite componente chimice în respirația umană care indică prezența cancerului pulmonar. Pentru a ajunge la această concluzie oamenii de știință au realizat un amestec chimic care imita compoziția respirației pacienților afectați de cancer pulmonar. Printre substanțele care intră în amestec se numără tricloretilena, care este un compus chimic industrial utilizat în principal pentru degresarea și curățarea metalelor sau pentru fabricarea cauciucului, vopselelor, lacurilor și produselor de întreținere. Albinele din studiu au fost imobilizate, prin folosirea unui fel de ham, iar antenele lor expuse amestecului chimic au provocat modificări pe care oamenii de știință le-au interpretat ca un răspuns neuronal. Conform rezultatelor, albinele expuse la compuși chimici din respirația umană a persoanelor fără cancer nu au obținut aceleași rezultate. Prin urmare, acest lucru a permis cercetătorilor să afirme că albinele sunt capabile să-și modifice comportamentul în prezența unor substanțe chimice legate de cancerul pulmonar. Prin urmare, aceste insecte ar avea capacitatea de a detecta modificări minime ale concentrațiilor chimice ale respirației.

Pe baza analizei datelor neuronale ale albinelor, cercetătorii sunt încrezători că pot detecta prezența cancerului pulmonar. În cele din urmă, s-ar putea ca aceste insecte să fie mobilizate pentru a sprijini lupta împotriva acestei boli prin integrarea protocolului oficial de detectare.

Medie 4.7 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 6