Microsoft a ales data de 1 februarie pentru a lansa o nouă versiune de cameră Kinect sensibilă la mișcare, special proiectată pentru a opera PC-urile pe care este instalat sistemul Windows. Un software special și un set de instrumente vor fi incluse la pachet alături de dispozitivul comercializat.
Kinect este un periferic al consolei de jocuri Xbox 360, ce urmărește mișcările corpului și le permite utilizatorilor să își folosească integral anatomia – dansând, gesticulând, mișcându-se – pentru a coordona diferite jocuri video. La scurt timp după ce a fost lansat, gadgetul cu trei obiective a fost modificat în multe chipuri și drivere open-source au fost imediat puse la dispoziția amatorilor de improvizații.
Interesant este că toate aceste adaptări și transformări ale dispozitivului lor le-au atras atenția în mod pozitiv celor de la Microsoft, care au fost inspirați nu doar să creeze un nou software pentru Kinect, ci chiar să construiască o versiune nouă a aparatului propriu-zis.
Iar acum, Kinect-ul pentru Windows li se va adresa dezvoltatorilor de soft care doresc să facă aplicații de PC de compatibile cu dispozitivul – scanări 3D, interfațe funcționale pe bază de gesturi și altele asemenea.
Problema, prima cel puțin, este că va costa mai mult decât Kinect-ul pentru Xbox 360. Dacă acela poate fi achiziționat pentru aproximativ 150 de dolari, noua versiune oscilează în jurul a 250 de dolari. Un beneficiu important, totuși, este acela că kit-ul de dezvoltare a software-ului îi va permite camerei de profunzime din dotarea noului Kinect să vadă obiecte până la o distanță minimă de 50 de centimetri, fără a-și pierde acuratețea și precizia. Noul așa-numit Mod Apropiat va permite o nouă clasă de aplicații „de aproape”.