4.9

Cercetătorii chinezi dezvoltă în prezent o baterie implantabilă a cărei energie este generată prin folosirea oxigenului prezent în corpul uman. Cu toate acestea, această soluție nu a fost încă testată pe oameni.

De ceva timp, se lucrează din ce în ce mai mult la alternative mai ecologice la bateriile cu litiu-ion. În 2023, cercetătorii austrieci, de exemplu, au prezentat un proiect pentru o baterie electrică cu ioni de oxigen care integrează materiale ceramice, excluzând astfel pământurile rare. Dacă acest dispozitiv funcționează într-un mod destul de similar cu cel al bateriilor litiu-ion, o echipă chineză a dezvăluit o idee și mai inovatoare în jurnalul Cell Chem pe 27 martie 2024.

Echipa de la Universitatea de Tehnologie din Tianjin (China) dezvoltă în prezent o baterie implantabilă care își extrage energia dintr-un proces în care este folosit oxigenul prezent în organism. Bateria în cauză folosește doi electrozi (un anod și un catod) din aur și sodiu, care sunt două elemente inofensive pentru corpul uman. Astfel, ele interacționează cu oxigenul prezent în organism pentru a forma o baterie care generează o cantitate mică de curent continuu.

Pentru oamenii de știință chinezi, obiectivul este de a folosi acest curent continuu pentru a alimenta dispozitive mici, cum ar fi stimulatoarele cardiace sau gastrice. „Când te gândești la asta, oxigenul este sursa vieții noastre. Dacă putem profita de furnizarea continuă de oxigen a corpului, durata de viață a bateriei nu va fi limitată de materialele pe care le conțin bateriile convenționale. a declarat Xizheng Liu, unul dintre participanții la studiu.

Deocamdată, cercetătorii nu au încercat să testeze voluntari umani. Experimentele au avut loc pe rozătoare. Șobolanii au fost echipați cu baterii organice care produceau curenți între 1,3 și 1,4 volți, iar cercetătorii nu au identificat niciun caz de auto-electrocutare. Cu toate acestea, deși soluția este promițătoare, tensiunea obținută nu este încă suficientă pentru a  operara un dispozitiv medical, cum ar fi un stimulator cardiac. Acum, cercetătorii lucrează la o modalitate de a furniza mai multă putere fără a pune în pericol integritatea corpului. Cu toate acestea, primele rezultate au demonstrat viabilitatea conceptului, un punct foarte important pentru cercetările ulterioare.

Medie 4.9 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 9