Motoarele warp, până acum sisteme ipotetice capabile să propulseze o navă spațială prin distorsionarea țesăturii spațiu-timp, ar putea într-o zi să nu mai fie de domeniul science fiction-ului. Cercetătorii americani cred că este posibilă fabricarea acestui tip de motor, cel puțin în teorie.

Călătoria prin cosmos la viteze incredibile ar fi motivul pentru construirea motorului warp. Acest tip de sistem, capabil teoretic să distorsioneze spațiul-timp, preocupă oamenii de știință de câteva decenii. Cu sediul la New York, Applied Physics și inginerii săi cred că nimic nu este imposibil. Un articol publicat în revista Classical and Quantum Gravity stă mărturie a lucrărilor în această direcție. Deocamdată, atingerea unei viteze apropiate de cea a luminii există doar în operele de science fiction. În plus, principiul motorului warp este greu de conciliat cu legile actuale ale fizicii. Totuși, cercetătorii de la Applied Physics cred că studiul lor ar putea schimba toate acestea.

Jared Fuchs, autorul principal al acestei lucrări, a evocat ideea unei „bule warp” în jurul navei lansate în spațiu. Scopul acestei bule este de a proteja ocupanții de deformările spațiu-timpului, dar și de teribilele forțe gravitaționale asociate călătoriei la asemenea viteze. Vorbim aici despre o bulă warp care ar funcționa în limitele cunoscute ale fizicii, permițând propulsia subluminală warp la viteză constantă. Cu alte cuvinte, ar face posibilă călătoria la o viteză apropiată de cea a luminii fără a o depăși și, prin urmare, fără a pune în pericol organismele umane. Cu toate acestea, o serie de întrebări apar rapid în prim plan, în special cea a combustibilului. Pentru cercetători, acest combustibil ar putea fi ceea ce se numește „materie exotică”. Aceasta este materia care nu este alcătuită din aceleași particule ca materia obișnuită și, prin urmare, ar explica originea materiei întunecate. Cu toate acestea, însăși existența acestei materii exotice este încă ipotetică. „Deși un astfel de proiect ar necesita în continuare o cantitate considerabilă de energie, el demonstrează că efectele de distorsiune pot fi obținute fără forme exotice de materie”, a declarat Christopher Helmerich, un alt participant la studiu. Deși oamenii de știință par convinși de munca lor, ei subliniază că călătoriile interstelare (între două galaxii) nu sunt pentru mâine. Galaxia Andromeda, cea mai apropiată de noi, se află la 2,54 milioane de ani lumină de Calea Lactee, galaxia noastră. Ipoteza motorului warp pare să se îndepărteze treptat de domeniul science-fiction și să se îndrepte spre domeniul posibilului. Deși rămân multe provocări tehnologice și teoretice, lucrările recente arată că omenirea continuă să împingă înapoi limitele înțelegerii sale a universului. Poate că, într-o zi, concepte considerate acum simple speculații vor fi pilonii unei noi ere a explorării spațiului.

Medie 5 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 6