4.7

Sistemele warp, până acum sisteme ipotetice capabile să propulseze o navă spațială prin deformarea țesăturii spațiu-timp, ar putea într-o zi să nu mai aparțină domeniului science fiction-ului. Într-adevăr, cercetătorii americani cred că este posibil să se fabrice acest tip de motor, cel puțin teoretic.

Călătoria cu viteze incredibile în cosmos ar fi scopul unității warp. Acest tip de sistem, teoretic capabil să distorsioneze spațiu-timpul, îi preocupă pe unii oameni de știință de câteva decenii. Cu sediul la New York, Applied Physics și inginerii săi cred că nimic nu este imposibil. Un articol publicat în revista Classical and Quantum Gravity demonstrează progresele  în această direcție. În prezent, atingerea unei viteze apropiate de viteza luminii există doar în romanele science fiction. În plus, principiul motorului warp în sine este greu compatibil cu legile actuale ale fizicii. Și totuși, cercetătorii de la Applied Physics cred că studiul lor poate schimba situația.

Jared Fuchs, principalul autor al acestei lucrări, a menționat ideea unei „bule de țesătură spațiu-timp” care s-ar afla în jurul navei lansate în spațiu. Această bulă este menită să protejeze ocupanții împotriva distorsiunilor spațiu-timp, dar și împotriva forțelor gravitaționale teribile legate de deplasarea cu o asemenea viteză. Aceasta r fi o bulă warp care ar funcționa în limitele cunoscute ale fizicii și ar permite astfel propulsarea warp subluminală la viteză constantă. Cu alte cuvinte, acest lucru ar face posibilă călătoria cu o viteză apropiată de cea a luminii fără a o depăși și astfel, fără a pune în pericol organismele umane.

Cu toate acestea, apar mai multe, în special cea a combustibilului. Pentru cercetători, acest combustibil ar putea fi ceea ce numim „materie exotică”. Aceasta este o materie care nu ar fi formată din aceleași particule ca materia obișnuită și care, prin urmare, ar explica originea materiei întunecate. Cu toate acestea, însăși existența acestui material exotic este și astăzi ipotetică. „Deși un astfel de proiect ar necesita totuși o cantitate considerabilă de energie, demonstrează că efectele de distorsiune pot fi obținute fără a apela la materia exotică”. a spus Christopher Helmerich, un alt participant la studiu.

În cele din urmă, dacă oamenii de știință par convinși de munca lor, ei subliniază că vor fi posibile călătoriile interstelare (între două galaxii) dar nu sunt chiar pentru viitorul apropiat.

Medie 4.7 / 5. Câte voturi s-au strâns din 1 ianuarie 2024: 18