În urmă cu 99 de milioane de ani, o pasăre de mărimea unui colibri de azi a rămas prinsă în rășina unui copac, fără a se mai putea elibera. Chihlimbarul poartă chiar și urmele luptei pe care pasărea a dat-o în ultimele sale clipe de viață, păstrând urmele ghearelor și a zbaterii vietății, dar și a pielii și a oaselor acesteia. Descoperire este unică și este cea mai clară probă a modului în care arătau păsările preistorice din vremea dinozaurilor.

Ambele aripi ale păsării, un os al piciorului, precum și fragmente de piele au rămas încrustate în chihlimbar ca într-o capsulă a timpului. Analiza la microscop a bucății de chihlimbar a permis inclusiv observarea pigmenților aripilor, oferind o imagine clară, în premieră, a culorilor pe care le avea penajul păsării preistorice.

Descoperirea a fost efectuată în Myanmar și aparține profesoarei Linda Xing de la Universitatea de Științe Geologice din Beijing, China. Nu este prima dată când pene preistorice sunt descoperite în chihlimbar, o descoperire asemănătoare fiind  efectuată în anul 2011 în Canada. Este pentru prima dată însă când penele sunt asociate cu fragmente osoase și de piele. Mai mult, în cazul descoperirii de față se poate spune cu certitudine cărui animal i-au aparținut fragmentele organice. În cazul penelor descoperite în Canada nu s-a putut stabili dacă acestea aparțineau unei păsări sau unui dinozaur.