Două specii complet necunoscute de șopârle au fost descoperite într-o secțiune puțin explorată a pădurii ecuatoriale peruviene, în nord-estul țării, se arată în jurnalul ZooKeys. Ambele reptile prezintă nuanțe puternice de verde și maro, culori ce le-au permis să se camufleze extrem de bine în munții pe care ele îi consideră casă.

Prima specie, Enyalioides azulae, a fost botezată astfel după numele rezervației naturale în care a fost identificată, Parcul Național Cordillera Azul. Cea de a doua a fost botezată duă șeicul Mohamed bin Zayed Al Nahyan, prințul încoronat din Abu Dabhi și comandantul suprem al forțelor militare din Emiratele Arabe Unite. Al Nahyan este cel care a creat fondurile speciale Mohamed bin Zayed pentru conservarea speciilor pe cale de dispariție.

„Ambele reptile fac parte din grupul șopârlelor de pădure, grup animal din care nu se cunosc decât foarte puține specii. Din anul 2008, trei specii noi au fost identificate, la care dacă le adugăm și pe acestea două, putem concluziona că există multe alte specii încă nedescoperite”, susține Pablo Venegas, autorul studiului.