Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Indiana, fenomenul femeilor care experimentează orgasmul în timpul exerciţiilor fizice nu este un mit, ci este cât se poate de adevărat…

Studiul este primul care analizează problema orgasmelor induse prin exerciţii (OIE), cunoscute şi sub numele de „abdogasme”, deoarece apar de regulă în timpul exerciţiilor de tonifiere a abdomenului, precum „abdomenele”.

Fenomenul abdogasmelor a început să fie popularizat pe internet abia în urmă cu cinci ani, când a fost menţionat într-un blog al unui editor al revistei Men’s Health, însă încă din 1953 un studiu al sexologului Alfred Kinsey releva faptul că circa 5% dintre femei au experimentat orgasmul în timpul exerciţiilor fizice.

Potrivit unuia dintre autorii studiului Universităţii Indiana, nu se ştie cu precizie cât de frecvent este fenomenul, ci doar că el există cu certitudine. Studiul a fost realizat pe 370 de subiecte care fie au avut un orgasm, fie au experimentat doar plăcerea sexuală, fără a-l atinge, în timpul unui exerciţiu fizic. Aproape jumătate dintre cele ce au avut un abdogasm au declarat că dacă vor, îşi pot induce orgasmul.

Activităţile fizice care le-au provocat primul orgasm de acest tip au fost „abdomenele”, căţăratul pe stâlpi ori sfori, ridicarea de greutăţi, alergatul, stretching-ul, yoga, aerobicul, înotul, dansul şi altele. Însă, exerciţiile pentru tonifierea abdomenului au fost sursa majoră de provocare a orgasmelor. Dintre acestea, cel mai responsabil a fost exerciţiul numit „scaunul căpitanului”.

Mecanismul exact de declanşare a acestui tip de orgasm nu este cunoscut, însă se crede că exerciţiile abdominale şi din zona pelvisului exercită o presiune stimulatoare asupra clitorisului. Totodată, fluxul sanguin crescut către vagin ar putea juca un rol important în acest sens.