Paleontologii chinezi care excavau un sit din sudul Chinei, sit arheologic asociat cu partea de final a Cretacicului, au făcut o descoperire de senzație, o specie complet nouă de oviraptozaur (dinozauri cu cioc și pene).

Oviraptozaurii au reprezentat o clasă aparte de dinozauri, cu un cioc scurt și robust, fără dinți, și cu corpul acoperit cu pene. Au trăit la finalul Cretacicului în ceea ce sunt astăzi Asia și America de Nord. Astfel de creaturi erau extrem de diversificate, atingând lungimi care variau între opt metri și dimensiunile unui curcan. De la descoperirea primei specii în 1924, până în prezent au fost identificate peste 30 de specii.

Inițial, oviraptozaurii au fost potrecliți „șopârlele care furau ouă”, deoarece multe dintre fosilele lor au fost descoperite în apropierea unor cuiburi. Descoperirile ulterioare au demonstrat că, în realitate, oviraptozaurii nu furau ouăle, ci le cloceau.

Botezat Huanansaurus ganzhouensis, noul dinozaur prezintă, asemenea unor alte specii de oviraptozauri, o creastă osoasă pe vârful capului. Cu toate acestea, structura ciocului este diferită față de cele ale celorlalte specii, ceea ce indică o tehnica de hrănire diferită.