În acest an jumătate din Premiul Nobel pentru fizică a fost acordat lui Roger Penrose ”pentru descoperirea faptului că formarea găurilor negre este o predicție solidă a teoriei generale a relativității”. Cealaltă jumătate a fost primită de Reinhard Genzel și Andrea Ghez ”pentru descoperirea obiectului compact supermasiv din centrul galaxiei noastre”.

Roger Penrose a inventat o metodă matematică ingenioasă pentru a explora teoria generală a relativității a lui Albert Einstein. El a demonstrat că această teorie explică formarea găurilor negre, acești adevărați monştirii în spațiu și timp.

Reinhard Genzel și Andrea Ghez a condus fiecare câte o echipă de astronomi care au studiat centrul galaxiei noastre încă de la începutul anilor 1990. Ele au cartografiat cu mare precizie orbitele mai multor stele din apropierea centrului galaxiei noastre. Ambele echipe a descoperit că un obiect invizibil și foarte masiv le forțează să spiraleze în jurul lui. Acest obiect invizibil are o masă de circa patru milioane de mase solare și este comprimat într-o zonă care nu este mai mare decât Sistemul Solar. În prezent oamenii de știință consideră că acest obiect este o gaură neagră supermasivă.

Vom reveni cu mai multe detalii în numărul din noiembrie al revistei noastre.