Suntem bucuroși să vă anunțăm că echipa Știință & Tehnică a fost nominalizată în categoria „Știință” la Gala Premiilor Radio România Cultural 2018, din 19 martie, pentru proiectul „MAREA EXPEDIŢIE AMERICANĂ”, cea mai importantă expediție din istoria de peste 70 de ani a revistei Știință & Tehnică.

Un proiect multimedia unic în presa românească, desfăşurat între 14 și 31 august 2017, prin care trei echipe ale revistei  Știință & Tehnică s-au dus în Statele Unite şi au stat de vorbă cu cercetători și profesori români din Statele Unite ale Americii, cu specialiștii NASA despre cucerirea planetei Marte cu echipaj uman şi au transmis LIVE cel mai spectaculos fenomen astronomic al anului 2017, Marea Eclipsă Americană, invitați speciali fiind cosmonautul Dumitru-Dorin Prunariu și profesorul Alexandru Mironov.

Celelalte nomializări din cadrul acestei gale le revin următorilor:

Doru Mugur Paul, profesor asistent la Universitatea Hofstra din Long Island, doctor în medicină în cadrul Centrului de cancer Monter – Monter Cancer Center – din Long Island (parte din lanţul Northwell Health, cel mai important lanţ spitalicesc din statul New York), pentru a fi organizat, la București, primul Simpozion Translațional de Oncologie Personalizată pentru combaterea cancerului din România, „STOP cancer”. Evenimentul, desfășurat între 21 şi 23 aprilie 2017, a reunit 12 dintre cei mai reputați specialiști şi cercetători români în domeniul oncologiei din diaspora (SUA, Franța, Suedia), alături de alți peste 30 din România.

MARIUS ROBU, dr. în paleontologie la Institutul de Speologie Emil Racoviță din București, laureat cu premiul „Grigore Cobălcescu” al Academiei Române, oferit de Secţia de ştiinţe geonomice la sfârșitul anului 2017, pentru prima scanare din lume a bioglifelor de urs de peșteră, care se face în Peștera Urșilor, prima teză de doctorat din România, dedicată studiului paleontologic al urșilor. Premiile Academiei Române se acordă pentru cercetări de excepţie realizate în urmă cu doi ani.