Deși nu par cine știe ce priviți de la exterior, unii asteroizi ascund în interiorul lor un minereu extrem de valoros pentru pământeni – platina. Rar întâlnit pe planeta noastră, acest metal este atât de prețios încât 1.000 de centimetri cubi (adică 0,001 metri cubi) valorează aproape un milion de dolari. Iar asteroizii conțin în general volume mult mai mari din acest material.

Un astfel de asteroid încărcat cu platină a zburat pe lângă Pământ chiar duminica trecută, adică ieri, 19 iulie. Denumită 2011 UW-158, se crede despre roca în cauză că ar găzdui o „încărcătură” de platină a cărei valoare terestră este estimată ca ridicându-se până în jurul sumei de 5,4 trilioane de dolari (adică 5.400 de miliarde de dolari).

Deși exploatarea minieră a asteroizilor este un obiectiv clar al misiunilor spațiale din viitorul apropiat, încă nu dispunem de tehnologia necesară pentru a face acest lucru acum. În plus, în cel mai apropiat punct al său de Terra, asteroidul s-a aflat oricum la o distanță de 2,4 milioane km de noi, adică de aproximativ șase ori mai departe decât Luna. Adăugând și diametrul său de numai 457 metri, numai detectarea optică a obiectului este o sarcină foarte dificilă.

Mineritul  pe asteroizi s-ar putea dovedi o afacere foarte profitabilă pentru agențiile spațiale precum NASA, care speră ca până în 2025 să captureze un asteroid și să îl atragă pe o orbită în jurul Lunii, pentru ca astronauții să îl viziteze și să colecteze mostre de pe el.

Momentan, cu ajutorul observatorului online Slooh, astronomii au folosit telescoapele acestuia din Insulele Canare pentru a observa asteroidul aflat în trecere pe lângă Pământ și au difuzat live momentul, comentat de gazda Eric Edelman și de astronomul Bob Berman de la Slooh. Înregistrarea poate fi vizionată accesând sursa acestui material.

Sursa foto: NASA