Fizicienii de la MIT au reușit să contruiască un LED cu eficiență electrică de peste 100%. Acesta produce 69 de picowatti de lumină folosind numai 30 de picowatti de energie electrică, ceea ce înseamnă o eficiență de 230%. Această performanță plasează dispozitivul într-o categorie ocupată în mod normal de aparatele de tip perpetuum mobile.

În mod normal, s-ar putea spune despre dioda celor de la MIT că încalcă principiul I al termodinamicii, deoarece produce de două ori mai multă energie sub formă de fotoni decât primește sub formă de electroni. Totuși, nu se întâmplă așa, deoarece se pare că LED-ul atrage energie calorică din mediu. Atunci când trece de eficiență electrică de 100%, LED-ul începe să se răcească, furând energine din mediu pentru a o transforma în și mai mulți fotoni.

Potrivit cercetătorilor, este prima oară când acest gen de comportament continuă dincolo de limita convențională a eficienței transformării unității electrice în putere optică. Desigur, 69 de picowatti de lumină înseamnă foarte puțin, dar acest gen de tehnologie poate avea aplicații, pentru moment, în electronica de putere joasă.