Paleontologii argentinieni au descoperit un uriaș sit înțesat cu fosile din Jurassic, practic un întreg ecosistem care a rămas înghețat în timp și care dezvăluie o lume necunoscută de acum 140-160 de milioane de ani. Situl acoperă o suprafață de peste 60.000 de kilometri pătrați, și a fost descoperit în sud-estul Patagoniei, în localitatea La Bajada.

Toate specimenele identificate până în prezent au fost păstrate excepțional datorită procesului de silicificare, proces natural prin care un organism devinde saturat în siliciu, proces care se produce în urma erupțiilor vulcanice. Păstrate în roca sedimentară, urmele organismelor sunt atât de bine conservate încât par că a fost încastrate în urmă cu puțină vreme. Cel mai probabil, susțin paleontologii argentinieni, procesul de silicificare, fiind corelat cu o erupție vulcanică, a început când formele de viață erau încă vii sau la scurtă vreme după moartea lor.

Până în prezent, specialiștii au cules peste 1.000 de mostre din La Bajada și au subliniat ebundeța de plante și microorganisme fosilizate care îi vor ajuta se descrie, așa cum nu s-a mai făcut până acum, o pagină complet necunoscută din trecutul planetei.