„Cometa apocaliptică” Elenin, sau ce a mai rămas din ea, a trecut duminică, 16 octombrie, pe lângă Pământ. Obiectul a început să se fărâmițeze în august, după ce a fost lovit de o puternică furtună solară, transformânu-se într-un nor de rămășițe după ce, pe 10 septembrie, a trecut aproape de Soare. Resturile, care ne-au ocolit planeta la o distanță de 35,4 milioane de kilometri, vor mai reveni abia peste 12.000 de ani, susțin astronomii.

Cu puțin timp în urmă, pe Internet s-au vehiculat câteva teorii alarmiste, potrivit cărora Elenin ar fi avut potențialul să ne aducă apocalipsa, fiind, de fapt, chiar așa-numita planetă Nibiru, acreditată de câțiva entuziaști cu misiunea de a pune capăt vieții pe Pământ.

Potrivit unor astronomi precum Don Yeomans, de la Programul Near-Earth Object, al Laboratorului NASA Jet Propulsion din Pasadena, California, Elenin chiar a fost „o cometă palidă, de mâna a doua, care nu merită din capul locului mare atenție”.

Elenin a fost denumită după descoperitorul său, astronomul amator rus Leonid Elenin, care a depistat-o în decembrie 2010. Înainte ca astrul înghețat să se spargă, diametrul său măsura circa 3-5 kilometri. Cu toate acestea, obiectul nu reprezenta o amenințare reală pentru Pământ, deoarece era clar că avea să treacă departe de acesta și era prea mic pentru a influența cumva orbita planetei.

Resturile cometei vor părăsi curând proximitatea Terrei, accelerând către o îndelungă aventură către exteriorul Sistemului Solar, de unde vor reveni din nou prin aceste locuri peste aproximativ 12.000 de ani.

Foto: Michael Mattiazzo